فرار 19 اسیر ایزدی از چنگال داعش

فرار 19 اسیر ایزدی از چنگال داعش
پنج‌شنبه 4 آذر 1395 - 20:33

یک افسر عضو نیروهای پیشمرگ کرد گفت: 18 اسیر ایزدی توانستند از چنگال گروه تروریستی داعش در شهر تلعفر (واقع در 60 کیلومتری غرب موصل) به سنجار در مجاورت این شهر بگریزند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ستوان "ریزان هکاری" به خبرگزاری آلمان گفت که این اشخاص بیشتر از دو سال در اسارت بودند و 9 نفر آنان اعضای یک خانواده هستند.
وی افزود: این آزادگان گفتند که یک روز ناگهان دریافتند محافظین داعشیِ مزرعه ای که در زمان بازداشت در آن فعالیت داشتند، ناپدیده شده اند، به همین دلیل وقتی دیدند شرایط آماده است، به طرف نیروهای پیشمرگه در اطراف سنجار رفتند.
حسین القائدی مدیر دفتر امور ربوده شدگان در شهر دهوک گفت که این افراد شامل 2 مرد، 7 زن و دختر و 9 کودک بودند.
وی افزود: شمار زیادی از ایزدی ها همچنان در تلعفر و موصل نزد داعش اسیرند و شهر رقه نیز همچنان در اشغال این گروه تروریستی است.
همچنین دهها هزار غیر نظامی عراقی با نزدیک شدن نیروهای عراقی به شهر تلعفر از این شهر می گریزند.
مسئولین محلی به خبرگزاری رویترز گفتند که فرار گروهی از تلعفر، عامل نگرانی سازمان های انسان دوست شده اند، چون برخی از غیرنظامیان به مناطقی بسیار دور از مناطق سیطره داعش می گریزند که ارسال کمک برای آنان دشوار می باشد.  
"نور الدین قبلان" معاون رییس شورای استان نینوا در اربیل هم گفت: حدود 3 هزار خانواده گریخته اند که نیمی به جنوب غرب و به طرف مرز سوریه؛ و بقیه به طرف شمال و مناطق تحت سلطه کردها رفتند. 
وی افزود: از مسئولین کرد خواستیم گذرگاه های امنی برای غیرنظامیان ایجاد نمایند.
قبلان ادامه داد: داعش از یکشنبه شب پس از شلیک گلوله های مورتر به مواضع بسیج مردمی در فرودگاه در جنوب این شهر و پاسخ بسیج مردمی به آن، به مردم اجازه داد که شهر را ترک کنند. 

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها