کشتار کودکان، تجاوز به زنان ... در میانمار چه خبر است؟

کشتار کودکان، تجاوز به زنان ... در میانمار چه خبر است؟
شنبه 6 آذر 1395 - 03:35

در پی افشاگری رسانه ها دربارۀ تجاوز به دختران مسلمان و کشتار مردان و پسران آنان در میانمار، روز جمعه، ده ها تن در برابر سفارت این کشور در تایلند تظاهرات کردند.

العالم آسیا
تظاهر کنندگان علیه اقدامات ضد بشری پلیس میانمار ضد مسلمانان شعار دادند و تیشرت هایی با شعار نجات مسلمانان میانمار به تن کردند.

این تظاهرات پس از آن شکل گرفت که ده ها تن از مسلمانان میانمار، در عملیاتی نظامی به صورت دسته جمعی کشته شدند و شمار بسیار زیادی از آنان به زور اسلحه ناچار به فرار به سوی بنگلادش شدند.

همزمان با این تظاهرات، دستکم ده ها تن نیز در مقابل سفارت میانمار در اندونزی تظاهرات کردند و جنایت های انجام شده در حق مسلمانان این کشور را «مجازات دسته جمعی» شمردند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، مسلمانان قوم «روهینگا» در میانمار در معرض پاکسازی نژادی هستند؛ خانه های آنان سرقت می شود، اموالشان چپاول می شود، کودکانشان سر بریده می شوند و وادار به عبور از روخانه ایراوادی می شوند. در این میان، شماری از عناصر پلیس نیز به یک زن مسلمان در شرق ایالت راخین تجاوز کردند.

به نوشتۀ روزنامۀ ایندیپندنت، برخی از مسلمانان میانمار، ناچار شده اند به سوی بنگلادش فرار کنند، اما نیروهای نظامی بنگلادش از ورود آن ها به این کشور جلوگیری کردند.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها