بلغارستان، پناهجویان افغان را باز می‌گرداند

بلغارستان، پناهجویان افغان را باز می‌گرداند
شنبه 6 آذر 1395 - 09:46

پس از درگیری پناهجویان با پلیس بلغارستان، دولت این کشور تصمیم گرفت شماری از پناهجویان را به اردوگاههای بسته انتقال دهد و شماری دیگر را به کشورشان افغانستان بازگرداند.

العالم- اروپا

"بویکو بوریسوف" نخست وزیر بلغارستان که به علت حوادث اخیر، سفرش به مجارستان را لغو کرده به روزنامه نگاران گفت: " من بسیار نگرانم، عاملان این اقدام خرابکارانه به دست قانون سپرده خواهند شد".
وی تصریح کرد: مهاجران این کمپ به اردوگاه بسته منتقل شده و روند اخراج برخی از آنان به افغانستان تا اوایل دسامبر شروع خواهد شد.

نخست وزیر بلغارستان شب گذشته به دنبال درگیری میان پلیس ضدشورش و مهاجران که در کمپی در نزدیکی مرز با ترکیه رخ داد، از کمپ هارمانلی دیدن کرد.
پس از تظاهرات و زد و خورد پنجشنبه گذشته میان پلیس و مهاجران در کمپ هارمانلی، نزدیک مرز ترکیه، بیش از ۴۰۰ تن از مهاجران بازداشت شدند.

این درگیریها پس از اعتراض برخی از پناهجویان به وضعیت بهداشت در اردوگاه، آغاز شد.

پلیس برای سرکوب معترضان از ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.
به گفته وزارت کشور بلغارستان در این درگیری 24 پلیس زخمی شدند و به سه مهاجر خدمات پزشکی ارائه شد. پلیس با متهم کردن 18 نفر به عنوان عامل اصلی اعتراضات، از بازشدن پرونده ای در این باره خبرداد.

اردوگاه هارمانلی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در بلغارستان به شمار می آید و حدود 3000 پناهجو را در خود جای داده است.
حدود 250 پلیس ضد شورش به شدت از این اردوگاه محافظت می کنند. همچنین به گفته وزارت دفاع بلغارستان، 60 پلیس دیگر برای جلوگیری از تشدید خشونت ها در این اردوگاه به این آمار افزوده خواهدشد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها