روابط تجاری ایران و آلمان متحول می شود

روابط تجاری ایران و آلمان متحول می شود
شنبه 6 آذر 1395 - 10:54

رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران پیش بینی کرد که حجم مبادلات تجاری دو کشور تا اواخر سال جاری از رشد 30 درصدی برخوردار و ظرف 12 ماه آینده تحولات چشم گیری در روابط تجاری دو کشور ایجاد شود.

العالم ـ ایران

مایکل توکاس، رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران گفت که داده های آماری نشان می دهد حجم مبادلات تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی طی ماه های ژانویه تا آگوست افزایش خوبی را تجربه کرده است. به طوری که حجم مبادلات تجاری میان ایران وآلمان در این مدت 18 درصد افزایش داشته است که به نظر من این میزان تا اواخر سال جاری 30 درصد رشد خواهد داشت.
این فعال اقتصادی در گفت وگو با ایرانا خاطرنشان کرد: حاشیه هایی که در مورد ایران در اروپا وجود داشت اکنون جای خود را به واقعیت ها و حقایق داده که البته مقداری زمان می برد تا تاثیرات مثبت برجام خودش را نشان دهد.
توکاس ابراز امیدواری کرد که ظرف 12 ماه آینده تحولات چشم گیری در عرصه روابط تجاری و سرمایه گذاری در ایران رخ خواهد داد.

مایکل توکاس، رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران

 رئیس اتاق بازرگانی آلمان و ایران با بیان این که «علاقه مندی وسیعی از سوی شرکت های اروپایی برای ازسرگیری روابط تجاری با ایران وجود دارد،» تعدد سفر همتایان اروپایی خود به ایران را نشانه خوبی دانست که بیانگر ابراز علاقه شرکت ها نسبت به بازار ایران است. بسیاری از آنها کارشان را آغاز کرده اند و اکنون کار ارگان هایی مانند اتاق بازرگانی این است که این علاقه ها را هدایت کنند و به سمت معاملات تجاری در ایران سوق دهند.
نقض برجام به سادگی ممکن نیست

وی گفت: نقض برجام به سادگی ممکن نیست و هم اکنون بسیاری از بانک های اروپایی دوباره کارشان را با بانک های ایرانی از سرگرفته اند و وضعیت نسبت به شش ماه گذشته به مراتب بهتر شده است.
این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: همان طور که می دانید بیانیه ای که بروکسل چندی پیش منتشر کرد حاکی از آن است که اتحادیه اروپا خواهان پایبندی به توافق هسته ای وین است.

توکاس افزود: پیروزی آقای ترامپ (رییس جمهور منتخب آمریکا) سبب اتحاد بیشتر کشورهای اروپایی شده و آنها را بر آن داشته است تا به فکر اتکای هرچه بیشتر به خودشان بیفتند.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها