دو افسر روسیه در حلب مجروح شدند

دو افسر روسیه در حلب مجروح شدند
شنبه 6 آذر 1395 - 13:50

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در زمان آتش بس اخیر، دو افسر از مرکز آشتی حمیمیم، بر اثر اصابت ترکش خمپاره گروه های مسلح در شرق حلب مجروح شده اند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: "در زمان آتش بس اخیر دو تن از افسران مرکز آشتی روسی حمیمیم زمانی که در انتظار رسیدن کاروان کمک های بشردوستانه بودند بر اثر اصابت ترکش خمپاره هایی که توسط تروریست های شرق حلب شلیک شده بود، مجروح شدند."
کناشنکوف همچنین درباره اظهارات اخیر "ایان ایگلند"، مشاور ویژه و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سوریه، که ادعا کرده بود مخالفان مسلح در شرق حلب با طرح سازمان ملل برای ارسل کمک های بشردوستانه و عملیات تخلیه ساکنان به دلایل پزشکی موافقت کرده اند، تصریح کرد که وزارت دفاع روسیه هیچ گونه اطلاعات موثقی درباره چنین توافقی ندارد.

چه کسانی مناطق مسکونی حلب را بمباران می کنند؟
وی در نقد اظهارات ایگلند گفت: "اگر واقعا مخالفان با ارسال کمک های بشردوستانه و تخلیه اهالی موافقت کرده اند پس این همه خمپاره و گلوله از کجا می آید و چه کسانی تمام گذرگاه ها و مسیرهای ارسال کمک را مین گذاری کرده اند؟ و چه کسانی مناطق مسکونی غرب حلب را با خمپاره و موشک های ساخت داخل گلوله باران می کنند؟"

تروریست های شب و معارضان روز
وی افزود: "آیا اینهایی که در مذاکرات و توافق های ایگلند شرکت داشته اند تروریست شب و معارضان روز هستند. شب ها مردم را می کشند و روزها با نماینده سازمان ملل توافق می کنند؟"
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که روسیه بارها آتش بس در حلب را به مرحله اجرا درآورده است اما هر بار این آتش بس به دلیل عدم آمادگی سازمان ملل و اقدامات تروریست ها نقض شده است.
وی گفت: "روسیه بارها در حلب آتش بس اعلام کرده است اما هر بار به دو دلیل این آتش بس شکست خورده است: نمایندگان سازمان ملل برای ارسال کمک های بشردوستانه آماده نبوده اند و دیگر این که تروریست های حلب اصلا نمی فهمند معنی توافق برای تخلیه مردم عادی چیست... روسیه همواره از هر طرحی برای ارسال کمک های بشردوستانه به ملت سوریه نه فقط از سوی سازمان ملل بلکه هر سازمان و کشوری استقبال کرده است."

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها