بازدید هیات نفتی دانمارک از پایتخت گازی ایران

بازدید هیات نفتی دانمارک از پایتخت گازی ایران
شنبه 6 آذر 1395 - 14:28

سفیر دانمارک در ایران گفت: شرکت‌های فعال در بخش انرژی دانمارک علاقمند به حضور و سرمایه‌گذاری در میدان گازی پارس جنوبی هستند.

العالم ـ ایران

به گزارش وزارت نفت، دنی عنان، سفیر دانمارک در ایران، و هیات تجاری و نفتی دانمارک که به ایران سفر کرده اند، چهارم آذر ماه امسال از طرح‌های درحال توسعه پارس جنوبی بازدید و زمینه‌های همکاری‌ مشترک میان بخش انرژی دو کشور را در منطقه پارس جنوبی ارزیابی کردند.
سفیر دانمارک در ایران افزود: حضور شرکت‌های دانمارکی در پارس جنوبی فرصت طلایی برای آنها به شمار خواهد رفت و امیدواریم بستر همکاری با ایران در زمینه های مختلف فراهم شود.
عنان، پایین بودن هزینه استخراج نفت و گاز در ایران را در مقایسه با دریای شمال ازجمله مزیت‌های رقابتی کشورمان عنوان کرد و افزود: این مزیت، سرمایه‌گذاری در ایران را برای شرکت‌های دانمارکی جذاب کرده است.
وی با بیان این که شرکت‌های دانمارکی تجربه، توانایی‌ها و امکانات زیادی در زمینه نفت و گاز دارند و با بسیاری از شرکت‌های بین المللی در حال همکاری هستند، تصریح کرد: شرکت‌های دانمارکی امیدوارند در آینده بتوانند در توسعه میدان پارس جنوبی با ایران همکاری کنند.
سفیر دانمارک به حضور و بازدید پنج شرکت فعال در بخش انرژی این کشور از طرح‌های گازی منطقه پارس جنوبی اشاره کرد. هیات تجاری و نفتی دانمارک در چند روز اخیر دیدارها و مذاکره‌هایی با پیمانکاران صنعت نفت برای بررسی زمینه‌های همکاری انجام داده اند.
میدان گازی پارس جنوبی (یا گنبد شمالی در بخش قطری) که بزرگ ترین میدان گازی جهان به شمار می رود، غول های نفتی جهان را به سوی خود کشانده است، به طوری که بسیاری از شرکت های نفتی بین المللی اروپایی و آسیایی خواهان سرمایه گذاری و فعالیت در آن هستند.

پارس جنوبی با داشتن 34.2 تریلیون مترمکعب ذخیره گاز قابل استحصال حدود ١٩درصد از کل ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است. این میدان گازی علاوه بر ذخایر عظیم گاز طبیعی، حدود 16 میلیارد بشکه میعانات گازی استحصال پذیر، نفت و مقادیر متنابهی هلیوم دارد.
این میدان گازی در عمق بیش از سه هزار متری از بستر خلیج فارس و در محوطه ای به وسعت ٩هزارو ٧٠٠ کیلومتر مربع واقع شده است. حدود سه هزارو ٧٠٠ کیلومتر مربع از این میدان مشترک، در آب های سرزمینی ایران و حدود شش هزار کیلومتر مربع از آن در آب های قطر واقع شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها