مسکو: تروریست‌ها از گاز خردل استفاده کردند

مسکو: تروریست‌ها از  گاز خردل استفاده کردند
شنبه 6 آذر 1395 - 23:42

العالم ـ وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که عناصر مسلح در سوریه از گاز سمی خردل استفاده کرده‌اند.

 

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی روس با بررسی بمب های شیمیاییِ منفجر نشده که عناصر مسلح در حلب شلیک کردند، در حال حاضر تلاش می کنند تا منبع این مواد شیمیایی را شناسایی کنند. این وزارتخانه مدارک و ادله لازم درباره شلیک خمپاره های حاوی  گاز خردل در ام حوش در حلب را به دولت سوریه ارائه کرده است.

وزارت دفاع روسیه شنبه در این خصوص اعلام کرد که تحلیل و آزمایش برخی نمونه های برداشته شده نشان داد که این مواد حاوی ماده سمی خردل هستند و بدین معناست که عناصر مسلح سلاح های شیمیایی در اختیار دارند.

منبع وابسته به وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: بعید نیست که عناصر مسلح از ماده خردل و دیگر مواد سمی از خارج از سوریه دریافت کرده باشند؛ ما به کار خود ادامه می دهیم تا کانالهایی که ممکن است ازطریق آنها مواد سمی وارد سوریه شده باشد، شناسایی کنیم.

این منبع اظهار داشت که کارشناسان وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کردند که نمونه های اخذ شده از محل شلیک خمپاره و نیز از خود خمپاره که به سمت غیرنظامیان در "امّ حوش" در تاریخ 16 سپتامبر شلیک شده بود، در تاریخ 16 نوامبر جاری در اختیار طرف سوری قرار دادند.

به گفته این منبع، هنگام کشیدن خمپاره از زمین که حفره  بزرگی در خاک ایجاد کرده بود، مایعی غلیظ به رنگ قهوه ای تیره از آن خارج شد، کارشناسان حاضر در محل با  دستگاه های ویژه نشان دادند که این مایع حاوی ماده ای سمی است که پوست را می سوازند. از این رو نمونه هایی از مایع و نیز از خاکِ محل سقوط خمپاره برای بررسی به آزمایشگاهها فرستاده شد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها