اعتراض آسیایی ها به نسل کشی در میانمار+ ویدیو

يکشنبه 7 آذر 1395 - 01:05

هزاران تن از مسلمانان آسیایی در اعتراض به سرکوب و کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار، تظاهرات کردند.

العالم آسیا

هزاران تن از مسلمانان چند کشور آسیایی از جمله بنگلادش، مالزی ، اندونزی و تایلند، در اعتراض به سرکوب و کشتار بی رحمانه مسلمانان روهینگیا در میانمار، تظاهرات کردند.
بر اساس این گزارش هزاران تن از مسلمانان چهار کشور آسیایی، سرکوب و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در غرب میانمار را محکوم کردند.

مسلمانان بنگلادش نیز با تجمع مقابل مسجد ملی داکا پایتخت این کشور، به خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی اعتراض کردند.
تظاهر کنندگان بنگلادشی در سایه تدابیر امنیتی شدید، با سردادن شعارهایی، توقف کشتار و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را خواستار شدند.

هزاران تن از مسلمانان مقیم کوالامپور پایتخت مالزی هم با سردادن شعارهایی علیه نسل کشی مسلمانان روهینگیا، از آنگ‌سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر حزب حاکم میانمار به خاطر اتخاذ نکردن تدابیر لازم برای پایان دادن به خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، انتقاد کردند.
مقامات مالزی نیز از دولت میانمار خواستند تدابیر لازم را برای مقابله با پاکسازی نژادی علیه مسلمانان، بیندیشند.

در جاکارتا  پایتخت اندونزی هم هزاران نفر با تجمع مقابل سفارت میانمار، در محکومیت نسل کشی و خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی، شعار سر‌دادند.
شمار زیادی از معترضان تایلندی نیز با تجمع مقابل سفارت میانمار در بانکوک، به نسل کشی مسلمانان روهینگیا اعتراض کردند و خواهان آغاز تحقیقات در این زمینه شدند.
موج جدیدی از خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان میانمار از بیش از یک ماه پیش در پی کشته شدن ۹ افسر پلیس در ایالت راخین و انتساب آن به مسلمانان روهینگیا آغاز شده است.
در این مدت بسیاری از خانه‌ها در روستاهای مسلمان‌نشین ایالت راخین به آتش کشیده و تخریب شده‌اند. عده زیادی دستگیر، کشته و یا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و شدیدترین سرکوب‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیایی همچنان ادامه دارد.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها