یونیسف:

500 هزار کودک سوری از خدمات ضروری محروم اند

500 هزار کودک سوری از خدمات ضروری محروم اند
يکشنبه 7 آذر 1395 - 16:39

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد، نزدیک به 500 هزار کودک سوری در 16 منطقه تحت محاصره در این کشور به سر می برند و به کمک های انسانی و خدمات ضروری دسترسی ندارند.

العالم ـ سوریه  
پایگاه اطلاع رسانی یونیسف، روز یکشنبه نوشت آنتونی لِیک مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه ای اعلام کرده است: زندگی برای میلیون ها نفر در سوریه و بخصوص برای صدها هزار کودک تحت محاصره، به یک کابوس بی پایان تبدیل شده است.
در این بیانیه آمده است: کودکان کشته و مجروح می شوند و به علت هراس (از جنگ) نمی توانند به مدرسه بروند یا حتی بازی کنند. این کودکان با اندکی غذا و تقریبا بدون دارو به زندگی ادامه می دهند.
یونیسف با اعلام این که برخی جوامع در مدت نزدیک به دو سال گذشته تقریبا هیچ کمکی دریافت نکرده اند، افزود: برآورد می شود تنها در شرق شهر حلب 100 هزار کودک تحت محاصره هستند.
مدیر یونیسف خاطرنشان کرد: کودکان در نبودِ فضاهای ایمن، برای بازی و همچنین درس خواندن و در صورت نیاز برای مراقبت های پزشکی به اماکن زیرزمینی می روند. در یکی از مناطق تحت محاصره، گروهی از افراد داوطلب با اتصال چند زیرمین به یکدیگر، یک زمین بازی زیرزمینی ایجاد کرده اند و حدود 200 کودک هر روز برای بازی به آنجا می روند. در یک منطقه تحت محاصره دیگر، یک مدرسه زیرمینی به حدود 200 دانش آموز دختر آموزش می دهد.
یونیسف بار دیگر از تمام طرف های درگیر در سوریه خواست که به محاصره مناطق شهری در سراسر سوریه پایان دهند و اجازه دسترسی فوری و بدون قید و شرط برای انتقال کمک های انسانی به تمام مناطق را فراهم کنند.
نبرد ارتش و نیروهای همپیمان آن برای بیرون راندن گروه های تروریستی از حلب به شدت ادامه دارد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دیروز اعلام کرد که 171 شهروند سوری از محله های تحت تسلط تروریست ها در شرق حلب خارج شدند. نهادهای مسئول در استان حلب، با تامین نیازهای این افراد، آن ها را به اماکن اسکان موقت منتقل کردند.
گروه های تروریستی در محله های شرقی حلب در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته اند و روزانه با ده ها موشک و خمپاره، محله های غربی و امن این شهر را هدف قرار می دهند. تروریست ها از خروج شهروندان سوری ساکن در مناطق شرق حلب جلوگیری و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها