پیروزی استراتژیک؛ مناطق شرقی حلب آزاد شد

پیروزی استراتژیک؛ مناطق شرقی حلب آزاد شد
دوشنبه 8 آذر 1395 - 14:02

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن کنترل کامل منطقه صاخور واقع در شرق شهر حلب را در اختیار گرفتند که با احتساب پیروزی های اخیر تمام محله های شمالی شرق حلب از سیطره گروه های مسلح و تروریست آزاد شد.

العالم ـ سوریه

تلویزیون سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش و همپیمانان آن کنترل کامل منطقه صاخور در حاشیه شرقی شهر حلب را در اختیار گرفتند.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن نیز با تایید آزادی منطقه صاخور اعلام کرد که بدین ترتیب مخالفان همه محله‌های شمالی شرق حلب را از دست داده اند.

نیروهای ارتش سوریه دیروز (یکشنبه 7 آذر ماه 1395) کنترل محلۀ جبل بدرو را در اختیار گرفتند و حدود هزار و 500 نفر از ساکنان شرق حلب از این منطقه خارج کردند. ارتش سوریه در سلسله پیروزی های اخیر خود در حلب روز شنبه (6 آذر) نیز منطقه "مساکن هنانو" بزرگترین محله شرق حلب را از کنترل گروه های مسلح و تروریستی خارج کرده بود.

با سیطره ارتش سوریه بر صاخور، مناطق تحت تصرف گروه های مسلح در شرق حلب به دو قسمت تقسیم شده است و هم اکنون نیروهای سوری در حال خنثی‌کردن مین‌ها و تله‌های انفجاری کار گذاشته از سوی گروه های مسلح و تروریست در این منطقه هستند.

گزارش ها حاکی است که هزاران شهروند سوری ساکن حلب از مناطق شرقی ( مناطق تحت سیطره گروه های مسلح) گریخته‌ و وارد مناطق غربی شهر شده‌اند که در اختیار دولت قرار دارد.
شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه در شمال این کشور است که پس از نفوذ و سیطره گروه های مسلح و تروریستی به دو قسمت مناطق غربی تحت سیطره دولت و مناطق شرقی تحت سیطره گروه های مسلح تبدیل شده بود.

211

پربیننده ترین خبرها