روسیه: با ناتو مذاکره نمی‌کنیم

روسیه: با ناتو مذاکره نمی‌کنیم
دوشنبه 8 آذر 1395 - 23:54

نمایندۀ دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تأکید کرد که روسیه در مورد کنترل تسلیحات با ناتو وارد گفت و گو نخواهد شد، مگر زمانی که این سازمان، تقویت جبهۀ شرقی خود را متوقف کند.

العالماروپا

الکساندر گروشکو دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: «در حال حاضر اوضاع در زمینۀ رقابت تسلیحاتی و اقدامات اعتمادسازی و همکاری امنیتی بسیار پیچیده است. مانع اصلی در این راه، در این نکته است که ناتو از روسیه می خواهد در این مسیر قدم بردارد اما هم زمان به ایجاد تأسیسات نظامی و تقویت جبهۀ شرقی خود ادامه می دهد».

گروشکو افزود: «اگر کشورهای ناتو قرار است با ایجاد سازوکارهای نظارت بر تسلیحات، این روند را تحت کنترل بگیرند، شایسته است که در درجۀ اول، ناتو از تقویت جبهۀ شرقی خود و تلاش هایی که برای تحقق برتری نظامی بر روسیه صورت می گیرد، دست بردارد. این تنها راه برای آغاز گفت و گوی مؤثر با ناتو دربارۀ کیفیت تضمین امنیت نظامی است».

در زمینۀ همکاری روسیه با ناتو در افغانستان نیز گروشکو خاطرنشان کرد که اقدام مشترک در این زمینه در حال حاضر به طور کلی متوقف شده است.

وی افزود: «همکاری کاملا در این زمینه قطع شده، زیرا ناتو سایر اشکال همکاری عملی را که در جهت منافع مشترک بوده، متوقف کرده و همۀ طرح های دوجانبه را که در تقویت امنیت روسیه و ناتو به طور مساوی سهیم بود، لغو کرده است».

202 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها