رونمایی از زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند؛ بزودی

رونمایی از زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند؛ بزودی
سه شنبه 9 آذر 1395 - 12:47

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد.

العالم ـ ایران

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران، از رونمایی و الحاق زیردریایی نیمه سنگین فاتح و همچنین ناوشکن سهند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تست‌های زیردریایی فاتح هم‌اکنون درحال انجام است و این طرح دستاورد جدید و نوینی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، توانمندی تعمیرات اساسی طارق در کشور به وجود آمده و ما هم‌اکنون می‌توانیم زیردریایی‌های پیشرفته کیلوکلاس را به طور اساسی تعمیرکنیم و دومین زیردریایی سنگین را هم در دست تعمیرات اساسی داریم.

دریادار سیاری تصریح کرد: تعمیرات اساسی زیردریایی‌ها جایگاه بالایی در تکنولوژی‌های زیردریایی‌ها دارد و باید عظمت کار تعمیرات اساسی را از نزدیک ببینید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که امروز رونمایی شدند بیشتر آموزشی بودند و این دستاوردها می‌توانند آنچه که مورد نیاز ما بود را تأمین کنند، البته در این پروژه‌ها آنچه که پیاده شده نیز مورد نیاز ما بود.

دریادار سیاری با اشاره به پروژه ثامن تأکید کرد: آنچه در این پروژه پیاده شده، مورد نیاز ما بود و در واقع این پروژه تفاوت‌هایی با نمونه‌های مشابه دارد که متخصصان توانستند آن را طراحی و تولید کنند.

وی افزود: امروز ما با توانمندی خودمان در آب‌های آزاد استقرار یافته‌ایم، ولی اگر این توانمندی‌ها نبود ما باید دست‌مان را جلوی چه کسی دراز می‌کردیم تا مثلا امنیت کشتی‌های‌مان در خلیج عدن را تأمین کند، لذا امروز خودمان با اقتدار در آنجا حضور داریم و امنیت کشتی‌های‌مان را خودمان برقرار می‌کنیم.

دریادار سیاری عبور از عرض اقیانوس اطلس را در دستور کار نیروی دریایی ارتش عنوان و خاطرنشان کرد که رزمایش بزرگ ولایت 95 طبق سنوات گذشته در بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها