ماجرای ماکت‌ها ومانکن‌های ریش دار داعش! (عکس)

ماجرای ماکت‌ها ومانکن‌های ریش دار داعش! (عکس)
سه شنبه 9 آذر 1395 - 18:09

فرماندۀ یگان هفتم ارتش عراق در استان الانبار، روز سه شنبه فاش کرد که داعش برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم منطقه، از ماکت های چوبی و ماکن های ریش دار استفاده می کرد.

العالمعراق

سرتیپ ستاد «نومان عبد الزوبعی» با انتشار تصاویری اعلام کرد: «گروه تروریستی داعش، ماکت هایی چوبی به شکل تانک ساخت و در دو شهر «عنّه» و «راوه» مستقر کرد تا شهروندان عراقی را در این شهرها بفریبد و در آن ها ترس و وحشت ایجاد کند».

سرتیپ الزوبعی به شبکه السومریه گفت:«داعشی ها همچنین، در پست های ایست بازرسی، عروسک هایی ریش دار بجا گذاشتند».

وی افزود:«داعش با این فریبکاری ها می خواست به مردم این دو شهر وانمود کند که همچنان در شهر حضور دارد و سلاح ها و تجهیزات سنگین در این شهرها دارد».

فرماندۀ یگان هفتم ارتش عراق در استان الانبار در ادامه خاطر نشان کرد:«با پرواز جنگنده ها بر فراز این دو شهر و عکس هایی که از آن ها تهیه شد، مشخص شد که این تجهیزات، ماکت هایی چوبی هستند».

گروه تروریستی داعش، در نینوا نیز از همین حیله استفاده کرده بود و پس فرار داعشی ها از این منطقه، ماکت های چوبی متعددی در مناطق مختلف موصل شناسایی و ضبط شد.

شهرهای عنه و راوه، از اواسط سال 2014 به اشغال عناصر تروریست داعش درآمد و این گروه تروریستی، طی این مدت، هزاران تن از مردم این دو شهر را گروگان گرفته و از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

205

پربیننده ترین خبرها