چرا کردها نبرد آزادسازی رقه را یکباره متوقف کردند؟

چرا کردها نبرد آزادسازی رقه را یکباره متوقف کردند؟
سه شنبه 9 آذر 1395 - 18:24

عملیات آزاد سازی رقه از یک هفته قبل، در روستای تل السمن، در انتظار نبرد منطقه الباب و کسب حمایت بیشتر نظامی از ائتلاف بین المللی متوقف شده است.

العالم سوریه 

روزنامۀ الاخبار لبنان نوشت کردها دریافته اند پیشروی به طرف مناطقی که پس از تل السمن واقع در 30 کیلومتری شمال رقه قرار دارد، تلفات و  خسارات زیادی برای آنان خواهد داشت، به این دلیل که عملا وارد مناطق اطراف پایتخت داعش در سوریه شده و با استحکامات دفاعی این گروه تروریستی مواجه خواهند شد. لذا آنان بدون کسب امتیازات نظامی و سیاسی نمی خواهند اقدامی انجام دهند. به همین سبب، به مناطقی که فعلا در اختیار دارند، اکتفا کرده اند.    
کردها معتقدند فقط سیطره بر شمال رقه و گسترش کمربند امنیتی در اطراف مناطق حضورشان در عین عیسی، تل ابیض و سلوک به نفعشان است تا بتوانند امنیت جاده الجزیره – عین العرب را تامین نمایند، به ویژه که می دانند به خاطر اینکه عمده جمعیت رقه عرب هستند حتی در صورت سیطره بر این شهر، ادامه حضورشان در این منطقه دشوار خواهد بود.    
همچنین با نزدیک شدن نظامیان ترکیه به شهر الباب در شمال سوریه، کردها نگران اند که ترکیه با استفاده از مشغولیت نیروهای کرد به نبرد رقه، بر شهر منبج  سیطره یاند. به همین دلیل، آنان خواستار تضمین درباره عدم حمله ترکیه به نیروهای خود هستند.
206  
 

پربیننده ترین خبرها