چالش‌هایی که دولت جدید یمن با آنها مواجه است

چالش‌هایی که دولت جدید یمن با آنها مواجه است
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 14:33

انتظار می رود دولت جدید یمن که به تازگی تشکیل شده و درحضور شورای سیاسی سوگند یاد کرده است، تحقق بخش مطالبات گسترده مردمی باشد و بتواند بحران یمن را در شرایط دشوار سیاسی و اقتصادی فعلی حل کند.

العالم - یمن

دولت نجات ملی یمن درحالی تشکیل شده است که این کشور از سویی با چالش اقتصادی ناشی ازحمله ائتلاف سعودی و هم پیمانانش و محاصره و تخریب هدفمند زیرساختارهای معیشتی روبرو است، و از سوی دیگر رسیدگی به فاجعه های انسانی، که درسایه عدم ایفای نقش سازمان ملل و سکوت جهانیان تشدید شده و سروسامان دادن به اوضاع داخلی و مقابله با تجاوز نظامی و سیاسی ضروری به نظر می رسد.
گروه های سیاسی ملی شرکت کننده در تشکیل دولت که گامی مهم را در مقابله با متجاوزان و همدستان آن ها برداشته اند، با تکیه بر اراده مردمی از توافق بیست و هشتم ماه ژوئیه بین انصارالله و هم پیمان آن ها و کنگره کل مردمی و هم پیمانانش حمایت کردند. حمایت از این توافق و مکلف کردن شورای سیاسی دربیستم ماه اوت، مرحله اعلام تشکیل دولت و حرکت به سمت تقویت جبهه داخلی را به دنبال داشت.
درشرایطی که رژیم متجاوز سعودی از تجاوز نظامی به بن بست رسیده است و تلاش می کند تا تلاش های انجام شده در زمینه احیای روند سازش را به شکست بکشاند، تشکیل دولت، چالشی بزرگ پیش روی طرح های توطئه گرانه رژیم متجاوز سعودی به شمار می رود که به دنبال تضعیف جبهه داخلی است.
با وجود همه چالش هایی که در مسیر دولت نجات ملی یمن وجود دارد، پافشاری این نیروها و ادامه مقاومت مردمی، تضمینی برای موفقیت ماموریت آن و کمک به پشت سر گذاشتن همه موانع است.
215

پربیننده ترین خبرها