نفوذ تروریست‌ها به سازمان اطلاعات آلمان

نفوذ تروریست‌ها به سازمان اطلاعات آلمان
چهارشنبه 10 آذر 1395 - 23:15

سازمان اطلاعات داخلی آلمان از دستگیری یکی از کارمندان خود به اتهام انتشار سخنان افراطی افشای اسناد محرمانه از طریق اینترنت، خبر داد.

العالم - اروپا

سازمان اطلاعات داخلی آلمان اعلام کرد که فرد دستگیر شده در صدد انجام عملیات تروریستی در ساختمان اصلی این سازمان بود.

به نوشته نشریه های آلمانی "دیر اشپیگل" و "دی ولت" سازمان اطلاعاتِ داخلی آلمان تقریبا چهار هفته پیش، از فعالیت‌های جاسوسیِ این کارمند خود آگاه و وی را زیر ذره‌بین قرار داده بود.

این کارمند سازمان اطلاعات آلمان که نامش فاش نشده، متهم است که با نام مستعار، اطلاعات حساس داخلی در این سازمان را به گروه‌های افراط‌گرای مذهبی می‌داده و تلاش کرده است که در ساختمان این سازمان بمب‌گذرای کند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان به روزنامه 'دی ولت' گفت: هیچ سندی در دست نیست که نشان دهد سازمان اطلاعات یا کارمندانش بر اثر فعالیت‌های این فردِ نفوذی، در خطر قرار گرفته باشند.

هر دو رسانه آلمانی نوشته اند که فردِ مظنون، دستگیر شده و دادستان شهر دوسلدورف، پیگیر پرونده‌اش است. دادستانی دوسلدورف نیز امروز پاسخگوی سوال‌ها درباره این پرونده نبود.

پیشتر دستگاه اطلاعات آلمان اعلام کرده بود که قصد دارد دو نیروی تازه به کارگرفته شده در ارتش آلمان را زیر ذره‌بین قرار دهد زیرا واحد اطلاعات ضد جاسوسی ارتش این کشور از وجود 20 افراطی اسلام‌گرای نفوذی در بدنه نیروهای مسلح این کشور خبر داده و اعلام کرده بود که درباره 60 نفوذی احتمالی دیگر نیز تحقیق صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر گروهک تروریستی داعش در چارچوب تهدیدات و شیوه های فعالیت جاسوسی خود، از عناصر خود که آموزش های نظامی لازم را دیده اند خواست، به ارتش، پلیس و دستگاه های مهم برخی کشورها در اروپا بپیوندند.

داعش به دنبال برقراری آماده باش در برخی کشورهای اروپایی و تشدید تدابیر امنیتی در این کشورها که اجرای عملیات انتحاری گسترده را با مشکل جدی مواجه کرده است، این تصمیم را اتخاذ کرد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها