ویدیو؛ ناسزاگویی مبلغ وهابی به والدین دختران دانشجو

پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 05:45

انتشار ویدیوی توهین و ناسزاگویی مبلّغ سعودی به والدین و مسؤولانی که دختران عربستانی را به دانشگاه می‌فرستند، در شبکه‌های اجتماعی جنجال به‌پا کرد.

العالمعربستان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به تازگی ویدیویی از "سعید بن فروه" مبلّغ سعودی منتشر شده که وی را در حال توهین به والدینی که فرزندان دختر خود را به دانشگاه می فرستند، نشان می دهد. این ویدیو موجب خشم فعالان شبکه‌های اجتماعی شد.
به نوشته سایت اینترنتی "الحصیله"، در این ویدیو سعید بن فروه امام جماعت مسجدی در عربستان، دیده می شود که به کسانی که دختران خود را به دانشکده های پزشکی و داروسازی می فرستند یا اجازه می دهند بورسیه دانشگاه ها شوند، ناسزا می گوید.
این مبلغ سعودی می گوید: درصورتی که دختران در رشته های پزشکی یا داروسازی تحصیل کنند یا بورس دانشگاه های خارج از کشور شوند، مجبور می‌شوند در کنار دانشجوهای پسر بنشینند که این اختلاط حرام است. وی در ادامه دعا کرد که کسانی که با دختران این گونه رفتار می کنند، " فلج" شوند!
این مبلغ سعودی، مسئولان و اولیایی را که به دخترانشان اجازه تحصیل و اختلاط با پسرها را می دهند، مجرم توصیف کرد و با طرح این سوال که غیرت و مرداگی شما کجا رفته است؟، گفت: هیچ عذر و بهانه‌ای برای اعزام به خارج دختران به تنهایی قابل قبول نیست.
وی گفت: "همه ما مرد هستیم و صاحب غریزه، وقتی زن زیبایی را می‌بینیم آیا به او علاقمند و عاشق او نمی شویم؟ بله همین طور است.. پس آیا حیا نمی کنیم که خواهر، دختر و همسرمان مردی زیباتر از ما ببینند و گمان کنند از نظر زیبایی مانند یوسف علیه السلام است؟!"
انتشار اظهارات این مبلّغ سعودی، خشم و غضب فعالان شبکه های اجتماعی را برانگیخته است.
213

پربیننده ترین خبرها