بازگشت اهالی منطقه نمرود با نظارت مستقیم الحشد الشعبی+ ویدئو

پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 20:01

العالم ـ پس از اعلام آزادسازی کامل مناطقی در بخشهای شمالی، شرقی و جنوبی دشت نینوا، اهالی این مناطق در حال بازگشت به خانه های خود هستند؛ در این میان حدود 100 خانواده از منطقه نمرود پس از تامین امنیت تمام ورودی ها و خروجی های شهر به محل زندگی خود بازگشتند.

العالم - عراق

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، سپاه سی ام الحشد الشعبی به عنوان یکی از نیروهای عمل کننده دردشت نینوا، نقشی آشکار در آزادسازی بسیاری از مناطق با هماهنگی یگان نهم و پانزدهم در ارتش عراق داشته است؛ این سپاه بر عملیات بازگشت بیش از 200 خانواده به مناطق خود نظارت می کرد.

منطقه باستانی نمرود از جمله نخستین مناطقی است که اهالی آن بازگشتند.

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: نیروهای الحشد الشعبی بسیاری از مناطق را آزاد کردند و همانطور که می بینید این خانواده ها امروز به محل زندگی خود بازخواهند گشت.

ساکنان شهر نمرود پس از آنکه به خانه هایشان بازگشتند از نیروهای الحشد الشعبی تشکر و قدردانی کردند و در عین حال از اتهام های برخی شخصیتهای سیاسی به الحشدالشعبی که تمام تلاش خود را برای کمک به شهروندان بکار می گرفت، ابراز شگفتی کردند.

این نخستین عملیات از نوع خود برای بازگشت اهالی منطقه نمرود به خانه هایشان و با نظارت مستقیم نیروهای الحشد الشعبی پس از عملیات پاکسازی منطقه و تامین امنیت تمام ورودی های شهر است.

با آغاز روند بازگشت اهالی منطقه نمرود به خانه هایشان، تمام مردم دشت نینوا اعم از اقلیتهای مسیحی، ایزدی و ترکمانی امیدوار هستند تا قبل از آغاز سرما در خانه های سابق خود که از دست تروریست ها آزاد شده  است، مستقر شوند.

210-9

 

پربیننده ترین خبرها