طرح جدید روسیه درباره حلب

جمعه 12 آذر 1395 - 00:16

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست فرانسه جلسه ای فوق العاده برای بررسی وضعیت شهر حلب برگزار کرد.

العالم سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، روسیه در این جلسه طرحی مبنی بر توقف درگیری ها و رساندن کمک های فوری به دست مردم پیشنهاد کرد که در این طرح دو گروه تروریستی جبهه النصره و داعش مستثنی شده اند.
طرح دیگری نیز مشترکاً توسط مصر ، اسپانیا و نیوزیلند پیشنهاد شد که شامل آغاز آتش بس 10 روزه برای رساندن کمک های بشردوستانه به حلب است و این طرح نیز النصره و داعش را مستثنی کرده است.
استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که طرحش درباره حلب همچنان روی میز است ولی سازمان ملل اعلام می کند که همۀ طرح های پیشنهادی این سازمان به به بن بست رسیده است.
استفان اوبراین هماهنگ کنندۀ امور انسانی سازمان ملل نیز اعلام کرد : طرف های درگیر نشان دادند که آمادۀ هیچ راه حلی بجز راه حل نظامی نیستند و هلال احمر سوریه نیازهای آوارگان حلب را از جمله کمک های پزشکی و غذائی تأمین می کند. 
انگلیس نیز اعلام کرد که سازمان ملل طرحی را برای کمک رسانی به ساکنین شرق حلب و انتقال مجروحین آماده کرده است و گروه های مسلح با این طرح موافقت کرده اند.
روسیه هم آغاز آتش بس در حلب را مشروط به جدا کردن حساب تروریست ها از حساب مخالفان کرده است و خواستار توقف حمایت از گروه های تروریستی با انگیزه های سیاسی شد.
ویتالی چورکین نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: گروه هائی که غرب از آنها حمایت می کرد ، هم اکنون در حلب در آستانۀ فروپاشی هستند و برخی طرف ها برای دست یابی به اهداف سیاسی خود کمک های بشردوستانه را بهانه کرده اند که ما با چنین امری مخالفیم.
نماینده سوریه نیز تصاویری از شهروندان سوری که توسط تروریست ها گلوله باران شده بودند ، نشان داد و گفت که این شهروندان هنگام فرار از حلب به خاک و خون کشیده شدند و حامیان جبهه النصره برای نجات دادن تروریست ها خواستار برگزاری جلسۀ فوق العاده شورای امنیت شدند.
بشار الجعفری نماینده سوریه افزود:دهها نفر از مردم هنگام فرار از شرق حلب به غرب این شهر، توسط تروریست ها کشته شدند.

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها