عملیات پاکسازی قومی در جنوب سودان

عملیات پاکسازی قومی در جنوب سودان
جمعه 12 آذر 1395 - 03:47

یک نماینده سازمان ملل متحد در سفر به سودان جنوبی تاکید کرد که این کشور هم اکنون با عملیات پاکسازی قومی مواجه است.

العالم - آفریقا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، " یاسمین سوکا " رئیس گروه کارشناسان کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، که از 10 روز قبل در راس هیاتی سه نفره از "جوبا" پایتخت سودان جنوبی و برخی دیگر از شهرهای بحران زده بازدید کرد، گفت که عملیات روز افزون پاکسازی قومی در بسیاری از مناطق سودان جنوبی دنبال می شود که طی آن گرسنگی، تجاوز گروهی و آتش زدن روستاها به چشم می خورد.

فرانس پرس گزارش کرد که سوکا با تاکید براینکه در همه جای سودان جنوبی، خشونت ها و تنش های قومی وجود دارد، از جامعه بین الملل خواست که برای تکرار نشدن فجایع رواندا در سودان جنوبی اقدام سریع انجام دهند.

رئیس گروه کارشناسان کمیساریای علی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه بسیاری از افراد می گویند شرایط به نقطه ای بدون بازگشت رسیده است گفت که اظهارات جمع اوری شده از افراد مختلف دراین سفر نشان دهنده آستانه یک فاجعه در سودان جنوبی است.

سوکا همچنین با تاکید بر تحریم تسلیحاتی سودان جنوبی، استقرار 4000 سرباز صلحبان دیگر و تشکیل دادگاهی ویژه برای رسیدگی به جنایات جنگی را دراین کشور خواستار شد.

سودان جنوبی که سال 2011 استقلال خود را اعلام کرد از دسامبر 2013 با جنگ داخلی رو به رو است که به کشته شدن ده ها هزار نفر و آواره شدن دو و نیم میلیون نفر منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها