اذعان آمریکایی ها به قتل غیرنظامیان در عراق و سوریه

اذعان آمریکایی ها به قتل غیرنظامیان در عراق و سوریه
جمعه 12 آذر 1395 - 06:31

درشرایطی که ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن تاکنون به موفقیت چشمگیری علیه تروریست های سوریه و عراق دست نیافته است، ارتش آمریکا اعتراف کرد که طی نه ماه گذشته 54 شهروند عراقی و سوریه ای در بمباران های این ائتلاف کشته شده اند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی ائتلاف بین المللی با صدور بیانیه ای اعتراف کرد که در بمباران های هواپیماهای این ائتلاف از دوازدهم فروردین تا ابتدای آبان ماه امسال 54 غیرنظامی در عراق و سوریه کشته شده اند.

براساس این گزارش تنها در یکی ازبمباران های ائتلاف که اواخر تیرماه  امسال در اطراف شهر منبج در شمال سوریه انجام شد، 24 غیر نظامی به قتل رسیدند.

به این ترتیب براساس آمارهای ائتلاف بین المللی از سال 2014 (تابستان 1393) که عملیات بمباران در عراق و سوریه آغاز شده است، تاکنون 173 غیر نظامی توسط هواپیماهای ائتلاف کشته شده اند.

این درحالیست که آمارهای منابع محلی مختلف در سوریه و عراق تعداد کشته های غیر نظامیان براثر بمباران های ائتلاف به رهبری آمریکا را بیش از این تعداد گزارش می کنند.

درماههای گذشته و به دنبال عملیات موفق نیروهای عراقی در موصل و عملیات گسترده نیروهای سوریه ای در حلب،  ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با کمک عربستان سعودی به تلاش های گسترده ای برای نجات تروریست های داعش و سایر گروهها از نابودی کامل دست زده اند، که یکی از این اقدام ها انتقال تروریست های تکفیری از موصل به سوریه است.

پربیننده ترین خبرها