صدها کودک از شرق حلب به مناطق امن منتقل شدند

صدها کودک از شرق حلب به مناطق امن منتقل شدند
جمعه 12 آذر 1395 - 08:50

مرکز هماهنگی آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 193 غیرنظامی از مناطق محاصره شده در شرق حلب خارج شدند.

العالم سوریه 

بیانیه این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه که مقر آن در پایگاه هوایی حمیمیم در حومه لاذقیه است، حاکی است که 1587 نفر از این عده کودک هستند.
پایگاه اینترنتی روسیا الیوم به نقل از این بیانیه خاطرنشان کرد که خروج این عده با کمک نیروهای مرکز هماهنگی انجام شده است.   
این مرکز همچنین با وجود اعلام آتش بس از ادامه حملات گروه های مسلح و تروریستی در حلب از جمله 36 مورد تیراندازی گروه های تروریستی در سوریه، 19 مورد حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه در حلب، 13 مورد گلوله باران مواضع ارتش سوریه در استان دمشق، دو بار آتشباری در استان حماه، یک بار آتشباری در استان درعا و لاذقیه خبر داد.   
عمده این حملات توسط گروه های تروریستی "جبهه فتح الشام"، "داعش"، "جیش الاسلام" و گروه مسلح "ارتش آزاد سوریه" انجام شده است. 
همچنین در 24 ساعت گذشته توافق آشتی با نمایندگان 5 روستا در سوریه به امضا رسید که به این شکل شمار شهرها، شهرک ها و روستاهایی که به روند آتش بس با نظام سوریه پیوسته اند به 1012 و شمار گروه های مسلح که پایبندی خود را به آتش بس اعلام کرده اند به 88 گروه افزایش یافت.
206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها