اردوغان: نمی‌توانیم منتظر اتحادیه اروپا باشیم

اردوغان: نمی‌توانیم منتظر اتحادیه اروپا باشیم
جمعه 12 آذر 1395 - 09:57

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره روابط کشورش و اتحادیه اروپا گفت: دوران اقدامات و تحرکات یکجانبه به سرآمده است و نمی توانیم بیش از این منتظر اتحادیه اروپا بمانیم.

العالم ترکیه

به دنبال افزایش تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا پس از رأی مثبت پارلمان این قاره به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه مذکور، رجب طیب اردوغان تأکید کرد: دوران اقدامات یکجانبه به سرآمده است. زیرا اتحادیه اروپا به وعده هایی که به ما داده بود عمل نکرده است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه اردوغان افزود: کشورها و نهادهای اتحادیه اروپا، قادر به اخراج ما از اروپا نیستند. زیرا ما مهمان نیستیم. بلکه میزبان و صاحب خانه هستیم.
وی تصریح کرد: مشکلات به وجود آمده میان ما و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مرحله اخیر، تنش سیاسی است و اتحادیه اروپا هرگز نمی تواند ترکیه را نادیده بگیرد و تصریحات اخیر مقامات اتحادیه اروپا عامل اختلافات به وجود آمده است.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به کودتای نافرجام 15 ژوئیه گذشته گفت: کسانی که در شب کودتا درصدد قتل من بودند، اعدام نشده اند. بلکه در مرحله کنونی تحت محاکمه هستند و این امر نشان دهنده آن است که ترکیه کشور قانونمندی است.
مقامات اتحادیه اروپا از اقدامات دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام و دستگیری های گسترده در این کشور انتقاد کرده بودند.
اردوغان خاطرنشان کرد: ما فقط دنباله رو اراده ملت هستیم و در راستای راهی که ملت برای ما ترسیم کرده است، گام برمی داریم. عده ای، مردم را کوچک می شمارند و در همان حال از ما انتظار یاری و کمک دارند.

وی افزود: ما به عنوان یک ملت همواره گفته ایم یا باید در رفاه و عزت زندگی کنیم یاد در این راه جانمان را فدا کنیم و از هیچ کسی نمی ترسیم. زیرا این امر جزو قضا و قدر خداوند پروردگار است و اراده الهی بالاتر از همه اراده ها و خواست هاست.
216

پربیننده ترین خبرها