گاف بی‌سابقه امنیتی یوروپل

گاف بی‌سابقه امنیتی یوروپل
جمعه 12 آذر 1395 - 12:55

اطلاعات امنیتی "یورو پل" درباره گروه های تروریستی، در اقدامی بی سابقه روی اینترنت قرار گرفته است.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری رویترز از گاف بی سابقه امنیتی و درز اطلاعات محرمانه مربوط به 54 پرونده یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا) در خصوص فعالیت های تروریستی در اینترنت خبر داد.

برخی از این اطلاعات شامل تحقیقات درباره بمبگذاری های مادرید و حملات نافرجام به خطوط هواپیمایی با مواد منفجره مایع می باشد.

نخستین بار، یکی از شبکه های تلویزیونی آلمانی این خبر را منتشر و خاطرنشان کرد که پرونده ذکر شده بدون رمز عبور به صورت اشتباهی روی اینترنت قرار گرفته و حاوی اطلاعات و تحقیقات مربوط به فعالیت های تروریستی در 54 منطقه مظنون، اسم و شماره تلفن های متعدد مربوط به تحقیقات تروریستی در مناطق یاد شده است.

به دنبال درز بی سابقه اطلاعات امنیتی یورو پل، این نهاد پلیس اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که درز این اطلاعات یک خطای انسانی بوده و هیچ یک از عملیات های این نهاد به خطر نیفتاده است.

شبکه آلمانی که این موضوع را گزارش کرده است می گوید ویل وان گمرت ( Wil van Gemert ) معاون رییس پلیس اتحادیه اروپا از این حادثه آگاه شده است. اما رویترز نتوانسته تایید این حادثه را از پلیس اروپا بگیرد.
برنامه ردگیری فعالیت های تروریستی اوروپا می گوید یکی از کارمندان سابق این اداره این پرونده را بر خلاف سیاست های یوروپل از مقر این نهاد خارج کرده و به منزل خود برده و روی هارد دیسکی ذخیره کرده است، وی نمی دانسته که با این اقدام اطلاعات این پرونده امنیتی روی اینترنت در دسترس دیگران قرار گرفته است.

این شبکه آلمانی در برنامه ای به نام "زمبلا" ( برنامه تلویزیونی آلمانی که این حادثه را گزارش کرده است) از وجود این پرونده خبر داده که شامل تحقیقات پلیس درباره 54 مکان تروریستی همراه با آدرس، شماره تلفن و نام اشخاص و دیگر اطلاعات است، خاطرنشان کرده که اطلاعات این پرونده را منتشر نکرده است.
معاون رییس پلیس اتحادیه اروپا نیز گفته این اطلاعات را کسی جز محققان این برنامه تلویزیونی ندیده اند اما خلاف آن را هم نمی توان رد کرد و ممکن است افرادی از این پرونده آگاه شده باشند.

این پرونده حاوی 700 صفحه اطلاعات حساس و جزوات در مورد تحقیقات تروریستی است. این اطلاعات مربوط به سال های 2006 تا 2008  است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها