رؤیای مخالفان اسد اعلام شد: صلح ‌با «اسرائیل»!

رؤیای مخالفان اسد اعلام شد: صلح ‌با «اسرائیل»!
شنبه 13 آذر 1395 - 11:48

مخالفان سوریه اعلام کردند که دست دوستی به سوی «اسرائیل» دراز می کنند، تا پس از سقوط بشار اسد، «سوریه» هم پیمانِ این رژیم باشد.

العالم سوریه

وبگاه «اسرائیل نیوز 24» خبر داد که برخی از گروه های به اصطلاح معارض سوری، اعلام کردند که دست دوستی به سوی «اسرائیل» دراز می کنند و تمایل دارند که در صورت سقوط بشار اسد، با «اسرائیل» هم پیمان باشند.

در همین راستا گروه موسوم به «جبهه نجات ملی در سوریه» پیامِ «فهد المصری» دبیر این گروه را منتشر کرد که در آن، از «اسرائیل» درخواست می کند این گروه را در براندازی بشار اسد، یاری کند.

فهد المصری در این ویدیو، همه کنشگران منطقه از جمله رژیم صهیونیستی را به تشکیل شورای امنیت منطقه ای تحت نظر سازمان ملل فراخواند و پیشنهاد کرد که این شورا، برای تامین امنیت منطقه، تشکیل جلسه دهد.

وی دربارۀ شکست های میدانی گروه های مخالف سوری گفت: "تحولات میدانی و فشارهای اقتصادی یا تحولات حلب و دیگر مناطق، هیچ ارتباطی به پیامی که امروز برای «ملت اسرائیل» فرستادیم ندارد. هدفِ ما گدایی محبت یا درخواست کمک از اسرائیل نیست، بلکه موضوع هم پیمانی با «اسرائیل» از نظر ما مساله ای منطبق بر واقعیت هاست."

المصری سپس تاکید کرد: "هدف ما، اعلام موضع سیاسی در قبال «اسرائیل» و منطقه است و آشکارا اعلام می کنیم که سوریۀ نوین، نه با «اسرائیل» و نه با هیچ یک از قدرت های منطقه ای و بین المللی دشمنی نخواهد داشت."

دبیر تشکل موسوم به جبهه نجات ملی در سوریه، در ادامه مدعی شد: "باقی ماندن بشار اسد در رأس قدرت، خطری برای تمام منطقه است و در مرحلۀ کنونی باید رویکردِ سیاسی جدیدی برای مرحلۀ پس از بشار اسد در دستور کار قرار گیرد."

از سوی دیگر «امیر اورن» تحلیل گر سیاسی صهیونیست، در روزنامۀ عبری «هاآرتس» نوشت: "اسرائیل با برخی از گروه های معارض سوری، به ویژه گروه هایی که در مناطق مرزیِ جولان با اسرائیل فعالیت می کنند، روابط خوبی دارد."

پیش از این، دو تن از اعضای تشکل موسوم به کنگرۀ ملی گروه های معارض، به نام های کمال نبوانی و عصام زیتون، به فلسطین اشغالی رفته و در کنفرانس امنیتی «هرتزلیا» شرکت کرده بودند.

205

پربیننده ترین خبرها