اوضاع حلب محور مذاکرات روسیه و آمریکا

اوضاع حلب محور مذاکرات روسیه و آمریکا
شنبه 13 آذر 1395 - 16:44

روسیه برای اعزام دیپلمات‌ها و کارشناسان نظامی خود به ژنو به منظور ازسرگیری گفت وگو با طرف آمریکایی درباره اوضاع حلب، اعلام آمادگی کرد.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش آماده است دیپلمات‌ها و کارشناسان نظامی خود را در هر زمانی برای ازسرگیری مذاکرات مربوط به اوضاع حلب، به ژنو اعزام کند.

به نوشته روسیه الیوم، لاوروف روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ژاپنی خود، به پیدایش همخوانی جدید در مواضع مسکو و واشنگتن در خصوص سوریه اشاره و خاطرنشان کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات دو جانبه روز گذشته در رم بسته ای از پیشنهادات جدید در باره اوضاع سوریه به وی ارائه کرده است.

وی افزود این پیشنهادات با مواضع مسکو درباره اوضاع سوریه همخوانی دارد.

وزیر خارجه روسیه با بیان این که تماس های هفته گذشته میان کارشناسان روسیه و آمریکا روی موضوع حل و فصل مساله حلب تمرکز داشته و همه این تلاش ها تا جمعه گذشته به علت تلاش آمریکا برای افزودن بندهای اضافی به توافق های خود با مسکو، با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به این که لازم است پیرو گفت وگوهای ژنو جدول زمانی دقیقی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور عبور از بحران حلب، ترسیم شود، تصریح کرد که ضروری است این تدابیر و گام‌های هماهنگ، تضمین کننده خروج بدون استثناء همه عناصر مسلح از شرق حلب باشد؛ امری که به هموار شدن زمینه ارسال کمک های انسانی به مناطق بحرانی منجر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه، ناتوانی طرف آمریکایی از تفکیک میان گروه های تروریستی و معارضان میانه‌رو در سوریه را علت ناکامی توافق های پیشین میان مسکو و واشنگتن عنوان کرد.

213-9

پربیننده ترین خبرها