اعتراض چینی ها به یک تماس تلفنی ترامپ

اعتراض چینی ها به یک تماس تلفنی ترامپ
شنبه 13 آذر 1395 - 18:21

وزارت خارجه چین به دلیل مکالمه تلفنی ترامپ و رییس جمهوری تایوان، مراتب اعتراض خود را رسما به آمریکا اعلام کرد.

العالم - آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه چین، امروز شنبه، اعلام کرد که به تماس تلفنی دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب آمریکا و تسای اینگ‌ون رییس جمهوری تایوان رسما اعتراض کرده است.

گین شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما اعتراض شدید اللحن خود را به طرف آمریکایی تسلیم کردیم.

"وانگ یی" وزیر خارجه چین پیش از این اظهار داشت که تماس تلفنی تسای اینگ‌ون و دونالد ترامپ مانوری از سوی تایوان است که بر تفاهم بین المللی درباره چین واحد تاثیری نخواهد گذاشت.

تیم ترامپ نیز تاکید کرده بود که در این تماس تلفنی تسای اینگ‌ون رییس جمهوری تایوان پیروزی در انتخابات آمریکا را به ترامپ تبریک گفت و دو طرف درباره روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان آمریکا و تایوان گفتگو کردند.

جمهوری خلق چین حکومت  تایوان را غیرقانونی خوانده، خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از زور در صورت لزوم اعلام داشته ‌است. اختلافات این دو دولت بر وضعیت سیاسی تایوان سایه افکنده و هر گونه تلاشی برای اعلام استقلال تایوان با تهدید جمهوری خلق چین مواجه می‌شود. جمهوری خلق چین از برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهایی که تایوان را به رسمیت بشناسند خودداری می‌کند نتیجه آنکه تایوان فقط با ۲۱ کشور عضو سازمان ملل روابط رسمی دارد.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها