تقاضای حماس از فتح برای نقش آفرینی در مقاومت

تقاضای حماس از فتح برای نقش آفرینی در مقاومت
يکشنبه 14 آذر 1395 - 04:52

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اعلام کرد که امیدوار است کنگره سراسری هفتم جنبش فتح باعث افزایش قدرت و یکپارچگی این جنبش و نقش آفرینی آن در عرصه مقاومت میدانی شود.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی حماس ضمن تاکید بر لزوم بازنگری فتح در رویکرد سیاسی و روابط خود با گروه های فلسطینی تصریح کرد که سخنان اخیر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیازمند اقدامات عملی است.
وی افزود ما انتظار داریم که جنبش فتح بر اساس توافقات قبلی امضا شده با جنبش حماس عمل کند و تشکیلات خودگردان نیز ضمن فراهم کردن زمینه از سر گیری فعالیت پارلمان، دستور برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و برگزاری انتخابات سراسری را صادر کند.
قاسم در گفتگو با پایگاه خبری "24 امارات" اعلام کرد که جنبش فتح باید به دنبال برنامه سیاسی مناسبی برای از سر گیری عملیات های مقاومتی و حمایت از انتفاضه قدس و در نهایت بهبود اوضاع فلسطین باشد و دولت وفاق ملی هم باید به وظایف خود در قبال غزه عمل کند.
وی افزود محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بر خط مشی سیاسی خود مبنی بر مقاومت مسالمت آمیز مردمی و تداوم رویکرد سیاسی مبتنی بر مذاکرات سازش و تداوم سیاست ارتباط با جامعه اسرائیل اصرار دارد، اما بهتر است که وی رویکرد جدیدی ارائه کند که منجر به تحقق مشارکت ملی در فلسطین و مقاومت به منظور پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی باشد.
حازم قاسم تصریح کرد که حماس سعی در اتخاذ برنامه مبارزاتی حامی انتفاضه قدس دارد که مبتنی بر تصمیم گیری های اجماعی در فلسطین باشد. وی افزود حماس خواهان گفتگوی ملی در فلسطین بر پایه اصول ملی است و اهتمام ویژه ای به وحدت ملی و برقراری روابط قوی با جنبش فتح دارد.
گفتنی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان روز پنجشنبه گذشته از جنبش حماس خواست که آشتی ملی فلسطین را عملی کند. وی با تاکید بر اینکه به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی فلسطین تا ابد به همین شکل نخواهد ماند، مراجعه به نهادهای بین المللی را بهترین راه تشیکیل کشور فلسطین دانست.
شرکت کنندگان در نشست فراگیر جنبش فتح نهم آذرماه امسال با اتفاق آرا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، را به عنوان رئیس این جنبش انتخاب کردند.
همچنین اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی در هفتمین کنفرانس جنبش تعیین شدند.
از مجموع 436 عضو کنفرانس 80 نفر برای شورای انقلابی انتخاب شدند که به مثابه پارلمان فتح می باشد.

پربیننده ترین خبرها