اعتراض رو در روی صالحی به وزیر انرژی آمریکا در وین

اعتراض رو در روی صالحی به وزیر انرژی آمریکا در وین
دوشنبه 15 آذر 1395 - 08:08

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در وین، با اعتراض شدید ایران و ابراز نگرانی جدی از تمدید قانون تحریم های موسوم به 'ایسا' در کنگره آمریکا بر حق جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه واکنش مقتضی تاکید کرد.

العالم ـ ایران

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که برای سخنرانی در اجلاس کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در وین حضور دارند، عصر یکشنبه دیدار و گفت وگو کردند.

اجلاس کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای از پنجم تا نهم دسامبر (15تا 19آذر ) از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می شود. 
صالحی در این دیدار با اشاره به پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در مورد برجام که به تایید آژانس رسیده، خواستار پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این زمینه به خصوص جلوگیری از اجرایی شدن قانون ایسا شد.

ایالات متحده به برجام پایبند است
به گزارش ایرنا، ارنست مونیز هم در این دیدار با بیان اینکه اعتراض ایران را به رئیس جمهوری آمریکا منتقل خواهد کرد، افزود: دولت ایالات متحده به برجام پایبند است و رئیس جمهوری این کشور با استفاده از اختیارات خود کماکان جلوی اجرای تمام بخش هایی از این قانون را که مطابق با برجام نبایستی اجرا شوند، خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها