ناوگان نیرو دریایی ایران در آبهای آزاد

ناوگان نیرو دریایی ایران در آبهای آزاد
دوشنبه 15 آذر 1395 - 10:12

مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: ناوگان نیرو دریایی هم اینک با گشت زنی دائمی در مساحت 2 میلیون کیلومترمربع از دریاهای آزاد اقتدار ایران را به نمایش گذاشته است.

العالم - ایران
امیر دریادار دوم سیاوش جره در همایش تجلیل از بازنشستگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد افزود: تفکر راهبردی دفاعی از حالت زمینی به دریایی تبدیل شده و این موضوع اهمیت نیرو دریایی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیرو دریایی راهبردی می دانند بنابراین ناوگروههای این نیرو هم اینک در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حضور دارند.
مشاور عالی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوهای این نیرو در آبهای آزاد جایگاه ایران را نشان می دهد. هم اکنون چهل و چهارمین ناوگان نیرو دریایی ایران نیز در بندر دوربان آفریقای جنوبی مستقر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نیروی دریایی در منظر جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی است.
سیدجواد حسینی افزود: طی دوران دفاع مقدس 183 هزار شهید تقدیم انقلاب شد که نیروی دریایی نیز در این دوران با رشته عملیات خود نقش مهمی در کسب پیروزیها داشت به خصوص در عملیات مروارید که نیروی دریایی دشمن بعثی را منهدم کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس هم در این همایش با بیان اینکه نسل امروز از مسائل دفاع مقدس و فداکاریها بی اطلاع است گفت: دشمن می خواهد دوران دفاع مقدس و ایثارگریهای آن را به فراموشی بسپاریم.
سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی افزود: خاطرات دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط گردد تا در تاریخ ماندگار و به نسلهای بعد منتقل شود.
در همایش تجلیل از پیشکسوتان نیرو دریایی به میزبانی اداره بازنشستگی نیروهای مسلح خراسان رضوی که دیروز (یکشنبه) برگزار شد، 600 نفر از خانواده این عزیزان حضور داشتند و به قید قرعه به 15 نفر از آنها هدایایی تقدیم شد. منبع : ایرنا
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها