برنامه لیبی برای آغاز دوران تغییر

برنامه لیبی برای آغاز دوران تغییر
سه شنبه 16 آذر 1395 - 08:01

رئیس نهاد ریاست دولت وحدت ملی لیبی از آغاز دوران تغییر در این کشور خبر داد.

العالم - لیبی
“علی قطرانی” با اعلام این موضوع تأکید کرد که لیبی به دنبال آن است که تمامیت ارضی سرزمین های خود را به دست آورد.
قطرانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، فرماندهی این موضوع بر عهده یک مقام عالی رتبه نظامی با نام “خلیفه حفتر” خواهد بود، و پس از تمامیت ارضی کشور، نوبت به انتخاب رهبر سیاسی آن خواهد رسید.
قطرانی خاطرنشان کرد که ۹۰ درصد از شهروندان لیبی از ارتش ملی لیبی حمایت می کنند. همچنین مشروعیت آن در خارج از مرزهای لیبی مورد قبول بوده و همین موضوعات از دلایل اصلی موفقیت های بزرگ این ارتش در مبارزه با داعش و دیگر گروهک های تروریستی به شمار می آید.
وی افزود: “ تمامی سازمان های دولتی به غیر از مجلس نمایندگان، فعالیت خود را متوقف خواهند نمود. در کشور وضعیت فوق العاده اعلام خواهد شد. رهبری کشور به ارتش واگذار می شود. در هر منطقه و استان، استاندار ارتشی منصوب خواهد شد. دادگاه های نظامی شروع به کار خواهند کرد.
قطرانی ادامه داد: پس از ایجاد ثبات در لیبی، این کشور بار دیگر دروازه های دموکراسی را خواهد گشود. کمیته تشکیل قانون اساسی  فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برگزار می شود.
قطرانی گفت: در حال حاضر، مردم لیبی به دستانی پرتوان برای کنترل کشور نیاز دارند. 
وی اطمینان خاطر داد که امکان تصرف کشور به دست ارتش وجود ندارد. اگر مردم لیبی از خلیفه حفتر راضی باشند، او می تواند در صورت علاقه به عنوان کاندید ریاست جمهوری لیبی مورد انتخاب مردم این کشور قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها