روزنامه گاردین فاش کرد:

تلاش امریکا و انگلیس برای ارسال کمک هوایی به حلب

تلاش امریکا و انگلیس برای ارسال کمک هوایی به حلب
سه شنبه 16 آذر 1395 - 17:29

روزنامه گاردین، چاپ لندن از مذاکرات بین آمریکا و انگلیس برای بررسی امکان ارسال کمک های غذایی و دارویی به برخی مناطق در شرق حلب در سوریه که دراختیار گروههای تروریستی قرار دارد، با استفاده از چتر خبر داد.

العالم - سوریه
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم خبرگزاری "شام تایمز" به نقل از گاردین نوشت مذاکره در این باره بین لندن و انگلیس از چند ماه قبل شروع شده بود. دو طرف در این مذاکرات به بررسی امکان ایجاد یک پل هوایی و فرو ریختن مواد غذایی و دارویی برای اهالی شرق حلب با استفاده از چتر پرداخته بودند؛ این مذاکرات متوقف شده بود؛ اما با ادامه گلوله باران مناطق شرقی حلب که در اشغال تروریست هاست، هفته گذشته از سر گرفته شد.
گاردین خاطرنشان می کند که با توجه به خودداری ارتش در هر دو کشور و نیز این که آیا انجام چنین عملیاتی بدون اجازه دولت سوریه امکان پذیر است یا خیر، اختلافاتی در این مذاکرات بروز کرده بود.
در این روزنامه آمده است هفته گذشته جلسه ای به منظور بررسی امکان فروریختن کمک های غذایی و دارویی در شرق حلب با استفاده از چتر در سفارت انگلیس در امریکا برگزار شد. در این جلسه "کیم داروش"، سفیر انگلیس در امریکا بسته پیشنهادی را مطرح کرد که از جمله می توان به استفاده از پهباد برای ارسال هوایی کمک های یادشده اشاره کرد.
یکی از حاضران در این جلسه به "گاردین" گفت که در صحبت های حاشیه ای بین شرکت کنندگان در این جلسه، همگی به اتفاق معتقد بودند که زمان برای این کار، بسیار دیر شده است مخصوصا پس از آنکه نیروهای سوریه بیش از نیمی از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.
با وجود فرار تعداد زیادی از اهالی، گزارش ها حکایت از آن دارند که هنوز 100 شهروند غیرنظامی که بیش از نیمی از آنها کودک هستند، همچنان در محاصره هستند.
یکی از پیشنهادهایی که برای ارسال کمک به حلب در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ارسال کاروان های مواد غذایی به همراه دیپلمات هایی از 25 کشور عربی و غربی بود. اما این پیشنهاد به دلیل نیاز به کسب مجوز از دولت سوریه رد شد.
این روزنامه انگلیسی در پایان می نویسد که ارتش های امریکا و انگلیس درباره فرود مواد غذایی با استفاده از چتر بدون اطلاع دولت سوریه یا بدون اجازه روسیه ملاحظاتی دارند و می گویند این کار ممکن است به بروز فاجعه بین المللی بینجامد؛ فاجعه ای که قابل کنترل نباشد.
گفتنی است گروه های مسلح در سوریه به خصوص در حلب، از حمایت تسلیحاتی و غیر تسلیحاتی امریکا و دیگر کشورهای منطقه برخوردارند. همین دیروز کنگره امریکا طی مصوبه ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید این کشور اجازه داد ضد هوایی در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار دهد.

208-9

پربیننده ترین خبرها