ویدیو: انتقال شهرک نشینان عمونا، به کجا؟!

چهارشنبه 17 آذر 1395 - 00:16

پارلمان رژیم صهیونیستی معروف به کنست، در یک رأی گیری مقدماتی، طرح قانون مشروعیت بخشی به حدود 4 هزار واحد مسکونی در شهرک "شیدت" بر روی زمین فلسطین به خصوص در کرانه باختری را به رأی گذاشت.

العالم - فلسطین اشغالی
به گزارش گروه  سیاسی شبکه العالم بر اساس این طرح شهرک نشینان "عمونا" به زمین هایی منتقل می شوند که رژیم اشغالگر ادعا می کند که مالکان فلسطینی، آنها را رها کرده اند.
به این ترتیب داستان شهرک نشینی در شهرک عمونا در کرانه باختری از همان ابتدا با دروغ و نیرنگ و سپس اشغال و غارت زمین و تبدیل این اراضی به شهرک های صهیونیست نشین آغاز شد. رژیم صهیونیستی با ادعای دورغین بی صاحب بودن این زمین ها، این شهرک را ساخت.
مرکز اطلاع رسانی حقوق بشر "اسرائیل" (بتسلیم)، در گزارشی تاکید کرد که اسرائیل هزاران هکتار از زمین های متعلق به فلسطینی ها را به منظور شهرک سازی، تصاحب کرده است. این مرکز تعداد شهرک نشینان موجود در کرانه باختری را حدود 580 هزار نفر برآورد کرده که در بیش از 200 مجموعه اسکانی توزیع شده اند.
پارلمان رژیم صهیونیستی در حالی این طرح قانون جنجالی را به رأی گیری مقدماتی گذاشته است که تمام محافل بین المللی و حتی متحد دیرینه این تل آویو یعنی امریکا، این رژیم را به همین دلیل مورد انتقاد قرار داده است. این رژیم می کوشد با تصویب این طرح، به شهرک های غیر قانونی که بر روی زمین فلسطین ساخته شده اند، وجهه قانونی بدهد.
مدیر روابط خارجی جنبش صلح گفت: با تصویب این طرح، 800 هکتار از زمین های فلسطین مصادره شده و 25 شهرک وجهه قانونی پیدا می کنند. البته نتنیاهو به خوبی می داند که این کار مانع پیشرفت روند صلح می شود و در نهایت این رژیم را در مقابل دادگاه کیفری بین المللی قرار می دهد.
این طرح باید از سه مرحله رأی گیری بگذرد تا به قانون تبدیل شود و در این صورت به موجب آن، شهرک نشینان "عمونا" به محلی نزدیک زمین هایی که این رژیم مدعی است ساکنان فلسطینی اش آن را ترک کرده اند، منتقل می شوند.
گفتنی است جان کری، وزیر امور خارجه امریکا جناح راست کابینه نتنیاهو را به حمایت از شهرک سازی در خاک فلسطین متهم کرده و این کار را تهدیدی برای روند صلح دانسته است.

208-9

پربیننده ترین خبرها