تکمیل حمایتهای انگلیس از آل خلیفه

تکمیل حمایتهای انگلیس از آل خلیفه
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 09:05

ائتلاف جوانان 14 فوریه، سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین را برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس، مرحله تکمیلی حمایت انگلیس از رژیم های دیکتاتوری خواند.

 العالم- بحرین

ائتلاف جوانان 14 فوریه در بیانیه ای تاکیدکرد، شرکت "ترزا می" نخست وزیر انگلیس در نشست به اصطلاح شورای همکاری خلیج فارس، مرحله تکمیلی حمایت انگلیس از رژیم های دیکتاتوری و پوششی برای جنایات برخی از رژیم های شرکت کننده در این اجلاس بوده به ویژه آنکه میزبانش رژیم آل خلیفه است.
این ائتلاف، سفر ترزا می را دلیلی بر ادامه سلطه استعماری انگلیس در تصمیم گیری های جنایت کارانه رژیم بحرین و کرنش آن در برابر باج خواهی انگلیس از طریق قراردادهای تسلیحاتی مورد استفاده علیه فرزندان بیگناه این مردم، دانست.

ائتلاف جوانان 14 فوریه تصریح کرد: برای کشوری مثل انگلیس که مدعی احترام به دموکراسی و حقوق بشر بوده شرم آور است که در کنار رژیم های دیکتاتوری فاقد مشروعیت بایستد و از مردمی هزینه کند که برای تعیین سرنوشت خود از طریق انتخاب یک نظام سیاسی جدید رای دادند، به طوری که نتایج این همه پرسی که در نوامبر 2014 در همه شهرها و روستاهای بحرین برگزارشد چنین ادعایی را ثابت می کند.

بیش از پنج سال است که حکومت نظامی و امنیتی در بحرین برقرار است و حدود 4000 نفر زندانی سیاسی در زندان های این رژیم، در معرض انواع شکنجه قرار گرفته اند. همچنین مردم بومی در این کشور با بدترین انواع آزار و اذیت های فرقه ای مواجهند، تاجاییکه با اعتقادات و نمادهای مذهبی آنها نیز کینه توزانه برخورد می شود و همه این موارد زیر پوشش و حمایت انگلیسی ها صورت می گیرد.

این ائتلاف بار دیگر استقرار پایگاه های نظامی انگلیس در بحرین را قاطعانه رد کرد و از همه مردم و نیروهای انقلابی خواست با حضور گسترده در برنامه های عمومی مختلف در مخالفت با سفر نافرجام نخست ویر انگلیس به کشورشان، با استقرار پروژه های غیرقانونی در سرزمین بحرین مخالفت کنند.

سفر ترزا می به منامه در حالی صورت می گیرد که سازمان عفو بین الملل اخیرا در گزارشی از انگلیس به خاطر مشارکت در نقض حقوق مردم بحرین انتقاد کرده است. این سازمان از انگلیس خواسته است که آموزش به بازجویان دستگاه قضایی بحرین که در شکنجه زندانیان سیاسی این کشور و نقض آزادی بیان و اندیشه نقش دارند را پایان دهد.

پربیننده ترین خبرها