پرستاران روس پیش از کشته شدن در حلب منتظر چه کسی بودند؟

پرستاران روس پیش از کشته شدن در حلب منتظر چه کسی بودند؟
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 19:48

درحمله گروه های مسلح به بیمارستان صحرایی روسیه درحلب، دو پرستارنظامی روسی کشته ویک پرستار دیگر زخمی شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت امور خارجه روسیه حمله گروه های مسلح به بیمارستان صحرایی این کشوردر حلب سوریه را محکوم کرد.
روزنامه روسی "کوسومولسکایا براودا" نوشت نادیجدا دوراچینکو پرستار روسی در انتظار اتوبوس حامل کودکان مجروح سوری بود که هدف حمله گروه های مسلح قرار گرفته بودند اما خواست خدا این بود که این پرستار هنگام انجام «ماموریت قهرمانانه اش» جان خود را از دست بدهد.

نادیجدا دوراچینکو پرستار روس

به نوشته این روزنامه روسی، «پدر این پرستار روس، افسر ارتش بود و نادیجدا همواره دوست داشت پدرش را درلباس نظامی ببیند و به او می گفت که پدر، روزی مانند تو خواهم شد و حال این آرزوی او به واقعیت پیوست و وی تبدیل به قهرمانی از قهرمانان روس شد که جان خود را در راه نجات کودکان مجروح سوری فدا کرد».

براساس این گزارش، نادیجدا از کودکی، کمک کردن به دیگران را دوست داشت و همیشه آرزو داشت که یک پزشک نظامی شود؛ چون پدرش پزشک بود و در خاباروفسک کار می کرد و با مردم معاشرت و مهربانی می کرد.

نادیجدا دوراچینکو پرستار روس

نادیجدا بعد از مدرسه به دانشکده پزشکی رفت و بلافاصله کار را در بیمارستان آغاز کرد و دربخش پرستاری مغز و اعصاب به کار مشغول شد.

با شروع جنگ در سوریه، نادیجدا برای کمک به کودکان مجروح براثر حملات گروه های مسلح به سوریه رفت واولین سفر او به این کشور موفقیت آمیز بود اما پنج روز پیش بار دیگر برای رفتن به سوریه فرا خوانده شد و این بار از سوی گروه های مسلح کشته شد.

 

نادیجدا دوراچینکو پرستار روس

 


215

پربیننده ترین خبرها