مفتی الجزایر:

عربستان با حج تجارت می‌کند؛ سلمان مانع شود

عربستان با حج تجارت می‌کند؛ سلمان مانع شود
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 00:00

مفتی الجزایر مسئولان سعودی را به بازنگری در موضوع افزایش نرخ ویزاهای حج و عمره دعوت کرد.

العالم - الجزایر

پایگاه السلام درگزارشی به نقل از محمد علی الفرکوس مفتی جمهوری الجزایر نوشت: "متاسفانه خبرهای ناخوشایندی درباره نحوه تعامل مسئولان سعودی با موضوع حج می شنویم که نه تنها ما را نومید می کند، بلکه باعث می شود که درقضیه تبلیغ دین احساس شکست کنیم و این مساله مردم را از تعالیم دینی و شریعت اسلامی دور می کند".
شيخ الفركوس افزود: "درصدرخبرهای ناخوشایندی که می شنویم، خبر افزایش نرخ ویزاهای حج و مناسک عمره است که ما را شگفت زده و نومید کرد و به نظرمن، این کار اشتباه و مضر است".
وی از این اقدام به عنوان تجارت با فریضه حج و داشتن نگاه مصرفی به آن یاد کرد.
مفتی الجزایر همچنین با اشاره به این آیه شریفه درقرآن کریم که "إن الذين كفروا ويصدون عن سبيل الله والمسجد الحرام الذي جعلناه للناس سواء العاكف فيه والباد ومن يرد فيه بإلحاد بظلم نذقه من عذاب أليم" گفت اقدام مسئولان سعودی به منزله تجارت با حج و انحراف از راه خدا است.

شیخ محمد علی الفرکوس مدعی برائت خادم حرمین شریفین از این طرح ها شد و گفت که از وی انتظار می رود که مانع از اجرای این طرح های لیبرالیستی شود؛ زیرا این طرح ها، ایمان مسلمانان را هدف قرار می دهد.

تصمیم مسئولان سعودی برای افزایش هزینه های سفر به این کشور برای انجام مراسم حج ، تلاشی برای جبران کسری بودجه دراین کشور است.

215

پربیننده ترین خبرها