تازه ترین آمار از تروريستهای اروپايی در عراق و سوريه

تازه ترین آمار از تروريستهای اروپايی در عراق و سوريه
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 08:53

هماهنگ كننده اتحاديه اروپا در تازه ترين گزارش خود شمار تروريست های اروپايی در عراق و سوريه را بين 2000 تا 2500 نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه بين الملل شبكه العالم به نقل از خبرگزاري فرانسه، در گزارش "گيل دو كرشوف"هماهنگ كننده اتحاديه اروپا در امور تروريسم آمده است: تازه ترين آمار نشان مي دهد كه از مجموع جنگجويان اروپايي، حدود 15 تا 20 درصد كشته شده و 30 تا 35 درصد به كشورهايشان بازگشته اند و 50 درصد نيز همچنان در سوريه و عراق هستند.

اين گزارش قرار است فردا جمعه نشست وزيران كشور اتحاديه اروپا در بروكسل ارايه شود.

در اين گزارش، اقدامات لازم براي مقابله با تهديد احتمالي اين جنگجويان مسلح كه به كشورهايشان باز مي گردندند، پيش بيني شده است.

هماهنگ كننده اتحاديه اروپا در امور تروريسم در گزارش خود همچنين آورده است: گروه زيادي از جنگجويان خارجي نيز در صفوف گروه داعش در ليبي هستند كه شايد تلاش كنند تا از تابعيت يا روابط خانوادگي خود براي بازگشت به اروپا استفاده كنند.

اين گزارش خاطرنشان كرد: آن دسته از جنگجويان كه به كشورهايشان باز مي گردند، ارتباط خود را از طريق شبكه هاي اجتماعي با داعش در مناطق شاهد درگيري حفظ مي كنند.

گيل دوكرشوف از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا خواسته است تا در زمينه فعاليت هاي مبارزه با تروريسم با شبكه هاي اجتماعي نظير تلگرام و نيز شركای خود تماس برقرار كنند.

وي به واكنش هاي متفاوت اعضاي اتحاديه اروپا در قبال بازگشت جنگجويان اروپايي به كشورهايشان اشاره كرده و خواستار يك "نگاه همه جانبه" و تبادل اطلاعات بين كشورهاي اين اتحاديه شده است.

6-9

پربیننده ترین خبرها