تجمع "ديپلماسی دلار نمی خواهيم" مقابل هتل ترامپ

تجمع
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 09:35

شماري از فعالان بحريني تجمعی با شعار "ديپلماسي دلار نمي خواهيم" مقابل هتل تحت مالكيت ترامپ برگزار كرده و خواهان جلوگيري از برگزاري مراسم سفارت بحرين در واشنگن در اين هتل شدند.

به گزارش گروه بين الملل شبكه العالم به نقل از سايت خبري منامه پست،  پیش از این تجمع "جيمز مك گاورن"عضو كنگره آمريكا نامه اي به دونالد ترامپ رئيس جمهوری جديد اين كشور فرستاد و در آن از اقدام دولت بحرين در پرداخت مبالغ هنگفتي به منظور برگزاري مراسم موسوم به "روز ملي" اين كشور در هتل تحت مالكيت ترامپ در واشنگتن به شدت ابراز نگراني كرد.

وي در اشاره به موارد نقض حقوق بشر در بحرين گفت: اين نامه را با هدف تاثير گذاري بر سياست آمريكا نوشته است زيرا كسي كه بالاترين پست در آمريكا را در اختيار دارد؛ بايد از بالاترين ارزش هاي اخلاقي برخوردار باشد و منافع ملي را بر منافع شخصي ترجيح دهد.

گاورن درخصوص نقض حقوق بشر در بحرين، به اقدام مسئولان بحريني در زندانی كردن شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق ملي بحرين و تشديد مجازات زندان وي اشاره كرد.

وی همچنين به محمد التاجر وكيل حقوقي بحريني اشاره كرد كه به خاطر ابراز عقيده، با حكم تا 5 سال زندان روبرو شده است.

گاورن در نامه خود به موارد ديگري از نقض حقوق بشر در بحرين از جمله در رابطه با نبيل رجب فعال حقوقي و ابراهيم شريف دبيركل سابق جمعيت عمل ملي دموكراتيك بحرين (وعد) اشاره كرد كه به خاطر مصاحبه با خبرگزاري آسوشيتدپرس اتهاماتي به وي وارد شده است. شريف در اين مصاحبه سفر شاهزاده چارلز ولیعهد انگلیس به بحرین را باعث سرپوش گذاشتن بر موارد نقض حقوق بشر در بحرين دانسته بود.

گاورن در نامه خود از ترامپ خواست تا همه درآمدهاي تجاري با حكومت بحرين صرف نظر كره و همه نامه نگاريهاي حكومت آل خليفه با شركت هاي خصوصي اش را فاش كند.

همزمان با اين درخواست، بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر بحرین روز چهارشنبه تجمع اعتراض آميزي را با عنوان "نه به ديپلماسي دولار" خارج از هتل ترامپ در واشنگتن برگزار كرد.

اين بنياد هدف از تجمع را ابراز مخالفت با برگزاري مراسم سفارت بحرين در هتل ترامپ و برملا كردن موارد نقض حقوق بشر مردم بحرين توسط آل خليفه دانست.

بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی و حقوق بشر بحرین هدف ديگر از برگزاري تجمع را تشريح چگونگي آمادگي  مسئولان بحريني براي پرداخت مبالغ هنگفت به منظور ساكت كردن هرنوع درخواست براي اصلاحات در اين كشور توصيف كرد.

اين بنياد در سايت خود همچنين به وجود دستكم 4 هزار زنداني سياسي و سركوب آزاديها بيان و تجمع در بحرين اشاره كرده است.

6-9

پربیننده ترین خبرها