10 تلفن همراه هوشمند پرچمداری که باید در سال 2017 منتظرشان بود+تصاویر

10 تلفن همراه هوشمند پرچمداری که باید در سال 2017 منتظرشان بود+تصاویر
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 09:45

درحالی که برخی کارشناسان سال 2016 را برای تلفن های هوشمند سالی معمولی معرفی می کنند، به نظر می‌رسد 2017 برای علاقه‌مندان به این نوع تلفن‌ها سالی جذاب باشد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم وبسایت «فون‌آرنا» در مطلبی نوشت: 2016 از جهات بسیاری برای تلفن‌های همراه هوشمند، سالی معمولی بود. در این سال، شاهد تحولات عمده‌ای در زمینه فناوری‌های مرتبط با تلفن‌های همراه نبودیم و عرضه جهانی آن‌ها هم با افزایشی مواجه نشد. البته در سال 2016، کیفیت طراحی تلفن‌های همراه هوشمند بهبود یافت و حتی گوشی‌های میان‌رده امسال هم از بدنه‌های شیشه‌ای و فلزی جذابی برخوردارند. به دیگر سخن، عصر تلفن‌های همراه هوشمند با بدنه‌های پلاستیکی بی‌کیفیت به پایان رسیده است.
همچنین در سال 2016، شاهد عرضه تلفنهای همراه اندکی با 16 گیگابایت حافظه داخلی بودیم و شاید در سال 2017، دست‌کم 64 گیگابایت حافظه داخلی به ویژگی اصلی بسیاری از گوشی‌ها تبدیل شود. با این اوصاف، تحلیلگران و کارشناسان حوزه فناوری پیش‌بینی های جالبی درباره 10 تلفن همراه هوشمند سال 2017 دارند؛ نکاتی که برای علاقه‌مندان به این حوزه خواندنی به نظر می‌رسد.

10. HTC Ocean; زمان احتمالی عرضه: بهار سال آینده

آیا این آخرین بخت شرکت «اچ‌تی‌سی» است؟ این که اچ‌تی‌سی روزهای تاریکی را سپری می‌کند به هیچ وجه یک «راز مگو» نیست. اوضاع مالی این شرکت مساعد نیست و گوشی “HTC 10” هم با اقبال کاربران و اپراتور‌ها – به خصوص در آمریکا -- مواجه نبوده است. اما این شرکت هنوز قافیه را نباخته است. گفته می‌شود “HTC Ocean” از چندین نوآوری جذاب – نظیر لبه‌های لمسی برای تغییر بلندی صدا (Volume) و هماهنگی کامل با دستیار صوتی جدید گوگل (Google Assistant) برخوردار خواهد بود. شاید دوربین پشت این گوشی هم از ترکیب 2 لنز بهره ببرد.

9. نسخه 2017 از گوشی Xperia; زمان احتمالی عرضه: بهار سال آینده

آیا سونی می‌تواند توجه مردم را به گوشی‌هایش جلب کند؟ «سونی» شرکتی است با برندی معروف؛ برندی که از تلفن‌های همراهش هم مشهورتر است. اما مجموعه گوشی‌های “Xperia” در آمریکا حضور کم‌رنگی دارند و در اروپا و آسیا هم پرفروش نیستند. اما این شرکت می‌کوشد به وعده‌اش درباره عرضه تلفن‌های همراه هوشمند با‌کیفیت آن هم هر 6 ماه یک بار عمل کند. نسخه 2017 “Xperia” هم نباید از این اصل مستثنی باشد. سونی قرار است در این گوشی از جدیدترین پردازنده «کوالکام" بهره ببرد.

8. تلفن‌های جدید Moto; زمان احتمالی عرضه: تابستان سال آینده

تلفن همراه هوشمند “Moto Z”  که شرکت «لنووو» آن را روانه بازار کرد، یکی از عجیبترین گوشی‌های سال 2016 بود. این گوشی همراه را می‌توان با خرید و اضافه کردن قطعاتی نظیر بلندگو، پروژکتور و باتری جانبی تقویت کرد. ایده افزودن قطعات سخت‌افزاری به یک گوشی در نوع خود جالب و عجیب است. اما لنووو برای تضمین موفقیت خود در بازار تلفن‌های همراه، چاره‌ای جز حرکت در این مسیر ندارد. گفته می‌شود در سال 2017 یک تلفن همراه جدید با حدود 20 قطعه افزودنی به همراه جدیدترین پردازنده موجود به وسیله لنووو عرضه می‌شود.

7. Huawei P10; زمان احتمالی عرضه: فروردین سال آینده

شرکت چینی «هواوی» حالا سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند جهان است. این شرکت شاید در آمریکا تا حدودی کم‌نام و نشان باشد؛ ولی سایر بازارهای جهان را تحت کنترل خود درآورده است. هواوی در تلاش است فاصله خود را با سامسونگ و اپل کاهش دهد. گوشی “P10” که قرار است جانشین پرچمدار این شرکت (P9) شود، احتمالاً از دوربینی با 2 لنز و یک بدنه فلزی تقویت‌شده بهره خواهد برد.

6. OnePlus 5; زمان احتمالی عرضه: تابستان سال آینده

گوشی جدید «وان پلاس» با بدنه‌ای سرامیک در راه است. «وان پلاس،» داستان شگفت‌انگیز موفقیت در سال 2016 است. این شرکت پس از چند سال حضور در بازار تلفن‌های همراه، بالاخره توانست با عرضه گوشی‌های “OnePlus 3” و “3T” در سال 2016 هم به اوضاع مالی خود سر و سامان دهد و هم شاهد صف کشیدن هواداران برای خرید محصولاتش باشد: گوشیهایی باریک، امروزی، دارای کیفیت ساختی عالی و عملکردی مناسب به همراه دوربین و پردازنده‌ای پرقدرت. همین عوامل، انتظارات را از گوشی جدید “OnePlus 5” بالا برده‌است. جالب اینجاست که گوشی جدید این شرکت به دلیل ارتباط اعداد و ارقام “OnePlus 4” با بدشگونی و بدشانسی، “OnePlus 5” نام خواهد گرفت. گفته می‌شود این گوشی بدنه‌ای از جنس سرامیک خواهد داشت.

5. LG G6; زمان احتمالی عرضه: بهار سال آینده

گوشی G5 برای شرکت «ال‌جی» بیشتر به یک مصیبت شبیه بود. تعداد اندکی از این محصول در جهان به فروش رسید و ایده تقویت امکانات آن با «سخت‌افزارهای افزودنی» نیز با شکست روبرو شد. به نظر می‌رسد ال‌جی برای سال آینده یک پرچمدار کلاسیک را در قالب G6 بدون امکانات افزودنی روانه بازار کند.

4. بازگشت نوکیا به بازار تلفن‌های همراه هوشمند؛ زمان احتمالی: بهار سال آینده

آیا «سلطان» می‌تواند جایگاهش را دوباره به دست آورد؟ نوکیا – به خصوص در اروپا – طرفداران پرشماری دارد. فقط کافیست به گوشی مشهور Nokia 3310 اشاره کنید تا شاهد درخشش برق شادی در چشمان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان باشید. نوکیا قرار است در بهار سال آینده با دو تلفن همراه هوشمند به  این بازار برگردد. این گوشی‌ها از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند و در چین ساخته می‌شوند؛ اما طراحی آن‌ها را گروهی از کارمندان و مدیران قدیمی نوکیا بر عهده دارند. انتظار معجزه نداریم؛ ولی شاید این نوکیا، همان نوکیای قدیمی باشد.

3. نسل دوم از گوشی‌های Google Pixel; زمان احتمالی عرضه: مهرماه سال آینده

گوشی‌های گوگل Pixel و Pixel XL، خیلی‌ها را در سال 2016 شگفت‌زده کردند. این گوشی‌ها – که جانشین سری Nexus شدند -- از طراحی جذابی برخوردارند، دوربین آن‌ها به باور بسیاری از کاربران در جهان بهترین عملکرد را در میان تلفن‌های همراه هوشمند دارد و جدیدترین و سریعترین نسخه اندروید را هم از شرکت گوگل دریافت می‌کنند. اما این گوشی‌ها ضدآب و خش نیستند و علی‌رغم بهای بالایشان تنها از یک بلندگو بهره می‌برند. ظاهراً گوگل در سال 2016 برای طراحی آن‌ها زمان کافی در اختیار نداشت. به همین دلیل، بسیاری امیدوارند 2017، سال نسل دوم Pixel و نسخه بهبودیافته دستیار صوتی جدید گوگل (Google Assistant) باشد.

2. Galaxy S8 و S8 Edge; زمان احتمالی عرضه: اسفند امسال یا فروردین سال آینده

شرکت سامسونگ نیاز دارد به همه ثابت کند می‌تواند گوشی‌هایی بسازد که منفجر نمی‌شوند! بعد از بلای موسوم به Galaxy Note 7, سامسونگ باید حتماً گوشی‌های S8 و S8 Edge را با کیفیتی عالی روانه بازار کند. هنوز درباره این دو تلفن همراه هوشمند خیلی از مسائل را نمی‌دانیم؛ ولی انتظار از سامسونگ در بالاترین سطح خود قرار دارد. Galaxy S7 هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های امسال است و احتمالاً سامسونگ در گوشی S8 به تقویت بدنه شیشه‌ای آن می‌پردازد. همچنین گفته می‌شود دوربین جلویی این گوشی به امکان «فوکوس خودکار» مجهز می‌شود.

1. iPhone 8; زمان احتمالی عرضه: اواخر شهریور یا اوایل مهرماه سال آینده

بزرگترین تغییر و تحول در تاریخ iPhone در راه است. iPhone, پرفروش‌ترین تلفن همراه هوشمند جهان، سال آینده 10 ساله می‌شود. به همین دلیل، گفته می‌شود شرکت «اپل» سال آینده از عرضه گوشی iPhone 7S صرف نظر خواهد کرد و iPhone 8 را با تغییراتی گسترده در صفحه نمایش، بدنه و سایر امکانات جانبی آن روانه بازار خواهد کرد. شاید برخی از مدل‌های آی‌فون در سال آینده به بدنه‌ای از جنس سرامیک مجهز شوند و امکان «شارژ بی‌سیم» هم به آن‌ها افزوده شود.

به هر حال باید صبر کرد و دید کدام یک از این پیش‌بینی ها در سال آینده به واقعیت تبدیل می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها