واکنش تند ترامپ به اظهارات یکی از رؤسای اتحادیه کارگری آمریکا

واکنش تند ترامپ به اظهارات یکی از رؤسای اتحادیه کارگری آمریکا
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 11:09

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حساب توییتر، خود به یکی از رؤسای اتحادیه کارگری حمله کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از رویترز، ترامپ، به یکی از رؤسای اتحادیه کارگری آمریکا که وی را به دروغگویی متهم کرده بود، حمله کرد. «چاک جونز،» رئیس اتحادیه "ذوب‌آهن محلی 1999" و نماینده کارگران کارخانه "یونایتد تکنولوجیز" در شهر ایندیاناپلیس، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان گفت دونالد ترامپ درباره تعداد شغل‌هایی که در توافق برای باقی ماندن کارگران در ایالت ایندیانا به جای نقل مکان کارخانه به مکزیک نجات پیدا کرده،اند، دروغ گفته‌است.
رئیس جمهموری منتخب آمریکا در پیامی در حساب توییتر خود به اظهارات وی واکنشی شدیداللحن نشان داد. وی نوشت: «چاک جونز که رئیس اتحادیه ذوب‌آهن محلی 1999 است، در نمایندگی از کارگران عملکردی افتضاح داشته است. عجیب نیست چرا شرکت‌ها از آمریکا فراری‌اند!"
روز سه‌شنبه، جونز به روزنامه واشینگتن پست گفت هنگامی که ترامپ هفته گذشته در این کارخانه سخنرانی کرد، "به دلایلی نامعلوم، تا جایی که توانست دروغ گفت."
مقام های ایالت ایندیانا توافق کردند 7 میلیون دلار به این کارخانه تولید کولرهای گازی تخفیف مالیاتی دهند تا این کارخانه را برای حفظ 1100 شغل در این ایالت تشویق کنند. این در حالی است که 300 نفر از آن‌ها در شعبه مرکزی این شرکت مشغول به کار هستند و قرار نبوده است به مکزیک نقل مکان کنند. از این رقم، تنها 800 نفر از کارگران عضو اتحادیه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها