راهکار ژاپن برای تشویق افراد متأهل به کار بیشتر

راهکار ژاپن برای تشویق افراد متأهل به کار بیشتر
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 11:59

دولت ژاپن قصد دارد به افراد متأهل که ساعات بیشتری کار می‌کنند، معافیت‌های مالیاتی اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم به نقل از رویترز، ائتلاف حاکم ژاپن امروز (پنجشنبه) طرحی را تصویب کرد که به موجب آن افراد متأهلی که مشاغلی پاره‌وقت دارند، در صورت افزایش ساعات کارشان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند. این طرح به منظور تزریق نیروی کار به برخی از بخش‌های اقتصاد ژاپن در نظر گرفته شده‌است.
بر اساس این طرح، اگر درآمد همسران افراد متأهل سالانه به 1 و نیم میلیون ین بالغ شود، آن‌ها از معافیتی مالیاتی معادل 380 هزار ین برخوردار خواهند شد. پیش از این، سقف برخورداری از معافیت‌های مالیاتی در ژاپن 1.03 میلیون ین بود. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، امیدوار است این طرح افراد متأهلی که ساعات اندکی کار می‌کنند را برای افزایش درآمد و استفاده از این معافیت مالیاتی، به انجام کار بیشتر تشویق کند. بیشتر این افراد، زنان خانه‌داری هستند که ساعات کمی را به کار در خارج از منزل اختصاص می‌دهند.
معضل پیری جمعیت ژاپن، دولت این کشور را برای تأمین نیروی کار مورد نیاز برخی از صنایع با مشکل روبرو کرده است. قرار است قوانین جدید مالیاتی ژاپن این ماه به تصویب کابینه برسد و در اوایل سال آینده میلادی به پارلمان فرستاده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها