چین؛ تقاضا برای تقویت هسته ای جدید برای مقابله با ترامپ

چین؛ تقاضا برای تقویت هسته ای جدید برای مقابله با ترامپ
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 14:47

روزنامه "گلوبال تایمز"، چاپ پکن و ارگان حزب کمونیست چین امروز پنجشنبه در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا خواستار افزایش قابل توجه بودجه نظامی چین و ساخت سلاح های هسته ای بیشتر شد.

العالم - آسیا
به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، این روزنامه نوشت چین باید برای حمایت از منافع خود در مقابل هر گونه اقدام احتمالی ترامپ برای محاصره چین، سلاح های هسته ای استراتژیک بیشتر تولید کرده و در استقرار سامانه موشکی دی اف – 41 بالستیکی دوربرد عجله کند.
این روزنامه با انتشار مقاله ای به زبان انگلیسی و چینی تصریح کرد که بودجه نظامی چین در سال 2017 باید به نحو چشمگیری افزایش یابد.
این روزنامه به داشتن مواضع قومی نزدیک به نظام حاکم بر چین معروف است.
گفتنی است ترامپ قطب املاک در چین که قبلا هیچ سمت سیاسی در چین نداشته است را به فریبکاری در ارزش پول این کشور و تحمیل مالیات های ناعادلانه بر صادرات امریکا و میلیتاریزه کردن دریای چین جنوبی متهم کرده است.
این در حال است که پیش از این ترامپ برخلاف عرف دیپلماتیک چهل ساله گذشته، هفته گذشته اقدام به گفتگوی مستقیم با "تسای انگ وین"، رئیس جمهوری تایوان کرد. این کار ممکن است باعث بروز اختلافات شدیدتری با پکن شده و سیاست "چین متحد" آمریکا را زیر سئوال ببرد.
در این روزنامه آمده است:"ما در مورد مسأله تایوان و ضرورت مجازات کسانی که حرف از استقلال تایوان می زنند به آمادگی نظامی بیشتر و بهتر نیاز داریم و باید تدابیر احتیاطی لازم را برای مقابله با تحرکات امریکا در دریای چین جنوبی در نظر بگیریم.

208-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها