آخرین اطلاعات از کشتار مردم در بازار شهرالقائم عراق+ویدیو

پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 14:59

در پی بمباران بازار عمومی در شهر القائم عراق در نزدیکی مرز سوریه، دهها غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

العالم- عراق

خبرنگار العالم از عراق گزارش کرد، به دنبال بمباران شهر القائم واقع در غرب عراق هم مرز با سوریه، دهها غیر نظامی از جمله زن و کودک به خاک و خون کشیده شدند.

این جنایت، خشم مردمی و رسمی گسترده ای را در محافل عراقی به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار العالم، احتمالاً، تروریست های داعش در پس این بمباران دست داشته باشند.

"عید عماش" سخنگوی شورای استانداری الانبار از کشته و زخمی شدن صدها نفر در این جنایت خبرداد.

نوید بهروز مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد، دقایقی پیش گزارش کرد: این حمله، پس از آغاز عملیات آزادسازی موصل، خونبارترین جنایت به شمار می آید، و تا این لحظه مشخص نیست که عامل آن کیست؟ چه کسی  عامل بمباران است؟ که تاکنون جان دهها تن را گرفته و دهها زخمی بر جای گذاشته است.

وی افزود: براساس آخرین آمارها، تاکنون بیش از 80 نفر شهید شده اند. این حمله اعتراضات گسترده عمومی و رسمی را در پی داشته است.

بهروز در ادامه خاطرنشان کرد: سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، تحقیق و بررسی پیرامون علل حادثه و شناسایی عوامل بمباران دیروز را خواستارشد.

همچنین، "محمد کربولی" در بیانیه ای از دولت عراق خواست درباره این اشتباه پرونده ای برای تحقیق بگشاید.

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه، ائتلاف بین المللی مسئولیت این حمله را رد کرده، افزود: حکومت عراق تا این لحظه در مورد عاملان این حادثه اظهارنظر نکرده و تحقیق در این زمینه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما فیلمی که خبرگزاری "اعماق" وابسته به گروه تروریستی داعش از بمباران و آمار تلفات غیرنظامیان پخش کرد، نشان می دهد که تروریست ها در تلاشند که این موضوع بهره برداری کرده و خود را مسئول اصلی این حادثه معرفی کنند، زیرا این شهر بیش از دو سال در اشغال تروریست های داعش بوده است.

بهروز تاکید کرد: ما می دانیم که ائتلاف بین المللی ید طولایی در عملیات های هوایی به ویژه در الانبار و موصل داشته و بیشترین پروازها  و بمباران مواضع و پایگاههای داعش را انجام داده است.

به گفته بهروز، جنگنده های ائتلاف بین المللی در عملیات مشابهی که دو هفته پیش در تلعفر انجام داد، نزدیک بود شماری از فرماندهان حشد الشعبی از جمله ابومهدی المهندس و هادی العامری را هدف قرار دهد. این حمله چندین زخمی بر جای گذاشت.

جنگنده های آمریکایی در اکتبر گذشته، با حمله به یک تجمع عشایری در شهر القیاره در جنوب موصل، شماری از جنگجویان عشایر را به خاک و خون کشید.

همچنین جنگنده های آمریکایی در آوریل گذشته در حمله دیگری، 150 نفر از اهالی موصل را کشتند. پیشتر نیز در حمله به یک تجمع عمومی در موصل، 92 غیرنظامی را کشته و 135 نفر را زخمی کردند.

در دهوک واقع در شمال عراق نیز، در نتیجه حمله جنگنده های آمریکایی به این شهر، 21 غیرنظامی کشته و 44 تن دیگر زخمی شدند.

221-9

پربیننده ترین خبرها