تعرض نظامیان میانمار به ده‌ها زن مسلمان

تعرض نظامیان میانمار به ده‌ها زن مسلمان
پنج‌شنبه 18 آذر 1395 - 16:51

یک آموزگار میانماری که برای فرار از خشونت در آراکان، به بنگلادش پناه آورده گفت؛ نیروهای ارتش میانمار به بیش از 250 زن در روستای محل سکونتشان تعرض کرده و 50 دختر جوان را هم به قتل رسانده‌اند.

العالم - آسیا

عبدالله، آموزگار علوم حدیث در یک مرکز آموزش علوم اسلامی در روستایی در آراکان میانمار که به دلیل به آتش کشیده شدن محل سکونتش توسط ارتش میانمار به بنگلادش گریخته، به خبرنگاران گفت: "ارتشیان به روستایمان حمله کردند و خانه‌ها را به آتش کشیدند. آنها وحشیانه به بیش از 250 زن تجاوز کرده و 50 تن از آنان را که دختر بچه بودند به قتل رساندند."

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی با اشاره به اینکه سربازان بودیست با هدف پاکسازی مسلمانان روهینگیا در آراکان به روستاها حمله می کنند، اظهار داشت: "سربازان وبودیست ها، درهای منزل یک خانواده را در روستا قفل کرده و اهالی خانه را زنده زنده در آتش سوزاندند. آنها کودکان و جوانان  و قرآن ها را در آتش می اندازند."

معلم میانماری افزود: "آنان اشیای زینتی زنان را می دزدند، لباس زنان جوان را به زور درآورده و آن ها را در مرکز شهر می گردانند، بیش از 2000 خانه را در آراکان به آتش کشیدند، بیش از 500 نفر کشته و هزار نفر را بازداشت کردند."

عبدالله در پایان خاطرنشان کرد: ما می خواهیم در آراکان زندگی کنیم. ما دارای تاریخی 1500 ساله هستیم. ما اهل روهینگیا هستیم. بودیست ها به ما «بنگالی» می گویند اما ما اهل روهینگیا هستیم. می خواهیم مانند سابق در آراکان با آرامش زندگی کنیم. می خواهیم حقوق انسانی خود را داشته باشیم. نهادهای بین المللی باید به ما کمک کنند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها