انتقاد از تعامل ترامپ با گزارش های اطلاعاتی

انتقاد از تعامل ترامپ با گزارش های اطلاعاتی
جمعه 19 آذر 1395 - 09:46

نحوه برخورد رئیس جمهور منتخب آمریکا با گزارش های اطلاعاتی، جنجال آفرین شده است.

العالم - آمریکا


مسئولان آگاه آمریکایی گفته اند که دونالد ترامپ به طور متوسط هرهفته یک بار خلاصه ای از گزارش های اطلاعاتی را دریافت می کند واین، بسیار کمتر از اکثر روسای جمهور قبلی است.

براساس این گزارش، با وجود اینکه این کار الزام آور نیست، اما روسای جمهوری منتخب آمریکا پیش از این از این فرصت برای مرور روزانه گزارش هایی که اسناد محرمانه به شمار می آیند، استفاده می کردند.

هنوز مشخص نیست چرا دونالد ترامپ تصمیم گرفته است که خلاصه ای از  گزارش های اطلاعاتی را که باراک اوباما با میانگین بیشتری دریافت می کرد، دریافت نکند.
یک مسئول تیم رئیس جمهوری منتخب روز پنج شنبه گفت که ترامپ خلاصه ای از گزارش های مربوط به امنیت ملی را دریافت می کند اما به  محتوا و یا این که مقداراین گزارش ها چقدر است، اشاره ای نکرد و گفت که این مسائل محرمانه است.
یکی از مسئولان گفت که ترامپ دست کم ، یک خلاصه گزارش را درخواست کرده است.

منبع یاد شده از مشخص کردن موضوعات مورد توجه رئیس جمهوری منتخب خودداری کرد و گفت این موضوعات تا به حال، ایران و یا روسیه را شامل نشده است.
نحوه برخورد ترامپ با خلاصه گزارش های اطلاعاتی ، انتقاداتی را از جانب آدم شیف بزرگ ترین عضو دموکرات در کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان را به دنبال داشته است.

وی افزود :" این مساله نگران کننده است که رئیس جمهوری منتخب فرصت برای دیدارهای مردمی داشته باشد اما فرصت نداشته باشد که گزارش های اطلاعاتی را مطالعه کند".
دردوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری که هشتم نوامبر برگزار شد، ترامپ و مشاورانش، دستکم دوبار در هفته، خلاصه ای را از گزارش های اطلاعاتی را از مسئولان سازمان اطلاعات در ارتباط با مسائل مربوط به امنیت ملی دریافت کردند.
اما اطلاعاتی که آن ها قبل از انتخابات دریافت کردند، شامل اسراری که در گزارش های اطلاعاتی فعلی ارائه می شود و به اطلاع اوباما و ترامپ و معاونش مایک بنس می رسد، نبوده است.
این اسرار، شامل اطلاعاتی از منابع جاسوسی آمریکا و عملیات محرمانه این کشور در خارج از آمریکا می شود.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها