توجیه عجیب آمریکا برای ارسال سلاح به سوریه

توجیه عجیب آمریکا برای ارسال سلاح به سوریه
جمعه 19 آذر 1395 - 10:39

منبعی در دولت امریکا ادعا کرد، برداشته شدن ممنوعیت ها برای صدور تسلیحات به همپیمانانش در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه با طرح آزادسازی شهر الرقه از تروریست های داعش در ارتباط است.

العالم - آمریکا

منبع مذکور در گفتگو با خبرگزاری روسی "نووستی" گفت: در موقعیتی که ما در حال تقویت روابط با گروههای مبارز علیه داعش هستیم برداشته شدن این محدودیت ها که با درخواست وزیر دفاع و موافقت رئیس جمهور امریکا انجام شده است امکان ارسال تسلیحات برای همپیمانان امریکا که خود را برای حمله به شهر الرقه آماده می کند فراهم می نماید.
این منبع همچنین در ادامه ادعاهایش دولت سوریه را به حمایت از تروریسم متهم کرد و اظهار داشت: اوباما باید گاهی محدودیت ها را لغو نماید. در غیر این صورت، محدودیت های مذکور مانع ارسال کمک به شرکایمان که در حال جنگ علیه تروریسم در سوریه هستند خواهد شد.
باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، دیروز (پنج شنبه) ممنوعیت ارسال سلاح برای همپیمانانش در زمینه مبارزه با تروریسم را لغو کرد.
دولت آمریکا به طور علنی و مستقیم از ائتلاف موسوم به "نیروهای سوریه دمکراتیک" که اکثریت آنها را کردها، مسیحی ها و سایر اقلیت های این کشور تشکیل می دهند حمایت می کند. آمریکا این ائتلاف را متحد اصلی خود در سوریه می داند. اما ترکیه به عنوان متحد منطقه ای امریکا، به شدت مخالف این ائتلاف است و با حمایت از ارتش آزاد و سایر گروههای متحد آن در جنگ با نیروهای سوریه دمکراتیک درصدد تضعیف آن است. آنکارا نگران آن است تقویت این نیروها در آینده به تقسیم سوریه و تشکیل منطقه خودمختار در شمال این کشور و در نتیجه تحریک بیشتر کردهای ترکیه برای مطالبه استقلال یا خودمختاری منجر شود.
واشنگتن از گروه های مسلح در سوریه از جمله ارتش آزاد و شمار زیادی از گروههای افراطی حمایت می کند، و مدعی مخالفت با جبهه النصره یا جبهه فتح الشام (به عنوان شاخه القاعده در سوریه) است.

دولت آمریکا همچنین بارها با درخواست روسیه برای جداسازی مخالفان از گروه های مسلح و تروریستی مخالفت کرده است.

آمریکا از سپتامبر 2014 بدون کسب موافقت دولت سوریه، در حال انجام حملات هوایی در سوریه است، و نیروهای ویژه این کشور همچنین در حال کمک و آموزش گروه های مسلح در سوریه هستند.

216

پربیننده ترین خبرها