شورای همکاری خلیج فارس از بریتانیا دستور می‌گیرد

شورای همکاری خلیج فارس از بریتانیا دستور می‌گیرد
جمعه 19 آذر 1395 - 14:26

اسناد افشا شده توسط پایگاه ویکیلیکس نشان می دهد موضوعات مطرح شده در نشست سالانه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با دستور مستقیم دولت انگلیس مشخص می شود.

العالم - شورای همکاری خلیج فارس

سی و هفتمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چهارشنبه گذشته (هفتم دسامبر) با حضور ترزا می نخست وزیر انگلیس برگزار شد و دستور مذاکرات براساس اوامر مستقیم انگلیس به موضوعاتی مرتبط با امنیت، دفاع و روابط تجاری میان لندن و کشورهای منطقه تعیین شد.
یک سند منتشر شده توسط پایگاه ویکیلیکس افشا کرد نشست های شورای همکاری خلیج فارس با هماهنگی کامل با انگلیس برگزار می شود و دبیرخانه شورای مذکور در ریاض درباره موضوعات مطرح در نشست سالانه سران این شورا، با سفیر انگلیس در عربستان هماهنگی می نماید.
پیشتر نیز هماهنگی های گسترده ای میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با انگلیس انجام شده است.

براساس سند منتشر شده، در سی و دومین نشست سران شورای همکاری، دبیرکل این شورا، نتایج نشست ها با هیأت یمنی برای دریافت دستورات انگلیس با هدف برگزاری کنفرانس دوستان یمن را به اطلاع سفیر انگلیس در ریاض رساند.

در جلسه مذکور، دبیرکل شورای همکاری به سفیر انگلیس در ریاض اطمینان داد کلیه نشست هایی که بدون اطلاع طرف انگلیسی برگزار شده است با هدف زمینه سازی برای برگزاری نشست بوده است نه اتخاذ تصمیمات.

در این نشست همچنین انگلیس، درباره اختلاف بین دیدگاههای کشورهای شرکت کننده در کنفرانس موسوم به "دوستان یمن" ابراز نگرانی و نارضایتی کرد.

216

پربیننده ترین خبرها