ارسال سلاح‌های آمریکایی وضعیت حلب را تغییر نمی‌دهد

ارسال سلاح‌های آمریکایی وضعیت حلب را تغییر نمی‌دهد
جمعه 19 آذر 1395 - 16:54

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که برداشته شدن محدودیت ورود سلاح‌های آمریکایی به سوریه، تغییری در وضعیت حلب به نفع تروریست‌ها ایجاد نمی‌کند و قطعا بر مذاکرات روسیه و آمریکا تأثیر منفی خواهد گذاشت.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه المیادین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در هامبورگ صحبت می‌کرد، در سخنانی حول اوضاع سوریه و شهر حلب گفت: «با کشورهای منطقه درباره اوضاع حلب همکاری و رایزنی می‌کنیم و این کانال‌ها فعال‌تر از گفت‌و‌گوهای با واشنگتن خواهد بود و تصمیم دولت واشنگتن برای لغو محدودیت‌ ارسال تجهیزات نظامی به سوریه را موجب پیچیده تر شدن مذاکرات روسیه و آمریکا در باره حلب دانست».

وی در ادامه درباره گفت‌و‌گوها و رایزنی روسیه و آمریکا که فردا (شنبه) در ژنو انجام خواهد شد گفت: «با واشنگتن درباره اجازه به معارضان مسلح جهت خروج با سلاح‌های سبک مذاکره خواهیم کرد و نه خروج به همراه سلاح های سنگین».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کماکان فرصت حل موضوع شرق حلب از طریق کنار گذاشتن سلاح از سوی تروریست‌ها وجود دارد؛ تأکید کرد: «نمی‌دانیم که آیا فردا در ژنو به توافق خواهیم رسید یا نه چون که مواضع آمریکا عجیب است».

سرگئی لاوروف همچنین گفت: «هیچ وقت نگفتم که درگیری‌ها در حلب کاملا متوقف شده است بلکه عملیات نظامی فعلا انجام نمی‌شود».

 

پربیننده ترین خبرها