سخنگوی کاخ سفید؛

همکاری نزدیک اوباما و مرکل در توافق هسته‌ای

همکاری نزدیک اوباما و مرکل در توافق هسته‌ای
شنبه 20 آذر 1395 - 09:38

سخنگوی کاخ سفید از برجام به عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که رئیس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان در خصوص آن همکاری نزدیکی داشته اند.

العالم- آمریکا

«اریک شولتز» به خبرنگاران گفت: «توافق هسته‌ای ایران از جمله محورهای گفتگوی اوباما با آنگلا مرکل در جریان سفر اخیرش به آلمان بوده است.»
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مناسبات آمریکا و آلمان اظهار داشت: «به نظرم اوباما بیش از هر رهبر دیگری در جهان با آنگلا مرکل همکاری نزدیک داشته است. همانطوری که می دانید، چند هفته پیش رئیس جمهور فرصتی یافت تا در برلین حضور یابد. در این سفر، دو طرف درباره همکاری در زمینه‌های مختلف گفتگو کردند؛ از موضوع امنیت ملی گرفته تا بحران پناهجویان، از تغییرات آب و هوایی تا توافق هسته‌ای ایران. آن‌ها همکاری بسیار نزدیکی داشته اند.»
رویترز به نقل از سخنگوی کاخ سفید افزود: «مسأله مهم این است که این سفر، آخرین سفر خارجی رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رفت و اوباما در مسیر خود در آلمان توقف کرد تا از این طریق، به نحوی از تلاش‌های سخت‌کوشانه مرکل در مسائل مختلف تقدیر کند. این سفر علامتی نمادین و بیانگر این بود که روابط آمریکا و آلمان در بالاترین سطح خود قرار دارد و به دلیل همین همکاری‌ها بود که توانسته ایم به بسیاری از پیشرفت‌ها در هشت سال گذشته دست یابیم.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها