شلاق الکتریکی ژاپن، راهکاری برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی

شلاق الکتریکی ژاپن، راهکاری برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی
شنبه 20 آذر 1395 - 11:21

ژاپن برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی، به یک سیم بسیار بلند متوسل شده است.

العالم - گوناگون

وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)  اعلام کرد، ژاپن یک سیم الکتریکی بلند را -- که طول آن به اندازه 6 زمین فوتبال است -- به فضا فرستاده است.

این «شلاق الکتریکی» پس از استقرار، ایده جمع‌آوری و نابودی زباله‌های فضایی را آزمایش خواهد کرد.
این سیم 700 متری – که به همراه وسایل مورد نیاز ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا ارسال شد -- همانند یک «طناب رخت و لباس» در فضا عمل می‌کند و قرار است پس از تکمیل عملیات استقرار، به جمع‌آوری حدود 20 هزار زباله فضایی خطرناک کمک کند. این زباله‌ها به خودی خود خطرناک هستند؛ اما می‌توانند در صورت برخورد با یکدیگر، زباله‌های بیشتری تولید کنند و برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماهواره‌ها تهدیدی مهم محسوب شوند.
قرار است این شلاق الکتریکی، زباله‌های فضایی را به مداری ایمن براند و شرایط ورود آن‌ها را به جو زمین فراهم کند. زباله‌ها پس از ورود به جو زمین آتش می‌گیرند و از بین می‌روند. این سیم بلند می‌تواند به کمک امواج الکتریکی و میدان مغناطیسی زمین، موقعیت نسبی خود را تغییر دهد.
بنا بر اعلام «بنیاد سلطنتی» لندن، حدود 20 هزار زباله فضایی در فضا وجود دارد که اندازه آن‌ها از یک سیب تا یک اتوبوس مدرسه متغیر است. همچنین بنا بر اعلام ناسا، میلیون‌ها ذره و زباله کوچکتر در فضا یافت می‌شود که تعیین موقعیت آن‌ها بسیار دشوار است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها